Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:02:18 GMT

طرح برگزیت دولت «می» در انگلیس طرفداران زیادی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۵۵۷۳

طرح برگزیت دولت «می» در انگلیس طرفداران زیادی ندارد

لندن – ایرنا – نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که طرح دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج ازاتحادیه اروپا طرفداران زیادی در افکار عمومی ندارد و مردم این کشور ترجیح می‌دهند که بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا،یک هفته پس ازتظاهرات هواداران و مخالفان خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا، نظرسنجی شبکه خبری اسکای نشان می‌دهد که تنها 16 درصد مردم حامی طرح برگزیت دولت «می» و 41 درصد طرفدار خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان 35 درصد مردم از تمدید طولانی برگزیت حمایت می‌کنند.
نخست‌وزیر انگلیس پس از تحمل سه شکست سنگین در پارلمان بر سر طرح چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا ضرب‌الاجل برگزیت به نهم تیرماه موکول شود.
وی با اشاره به این مطلب که سیاست دولت انگلیس، خروج روشمند و منظم از اتحادیه اروپا است، افزود: مجلس عوام تاکنون نه به طرح موردنظر دولت رأی داده ونه درباره طرح جایگزین به توافق رسیده است؛ این در حالی است که قانون‌گذاران با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا هم مخالفند و دولت نیز در این زمینه هم‌عقیده است.
می پیشنهاد کرد به‌محض آنکه توافقنامه برگزیت به تائید پارلمان انگلیس برسد، این کشور از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد،در غیر این صورت به‌ناچار و برخلاف میل دولت در انتخابات پارلمان اروپا در دوم خرداد شرکت می‌کند.
از سویی نظرسنجی شبکه خبری اسکای حاکی است که بیشتر مردم انگلیس مخالف شرکت در انتخابات پارلمان اروپا هستند ومعاون وزیر آموزش انگلیس هم امروز در گفت‌وگویی این اقدام را خودکشی سیاسی حزب محافظه‌کار توصیف کرده است.
روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پی اختلاف‌نظر دولت با قانون‌گذاران این کشور به بن‌بست خورده است. انگلیس قرار بود جمعه دو هفته پیش رسماً ازاتحادیه اروپا خارج شود، اما اختلافات داخلی بر سر آینده همکاری‌های تجاری با اروپا و وضعیت ایرلندشمالی در آینده مرزبندی‌های اقتصادی، موانع جدی ایجادکرده است.همزمان منابع انگلیسی از آماده‌باش هزاران نیروی پلیس آموزش‌دیده ضد شورش برای مقابله با هرج‌ومرج‌های احتمالی در خصوص برگزیت بدون توافق خبر داده‌اند.
نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته اذعان داشت که ادامه این بحران به سود کشور نیست و برای خروج از بن‌بست برگزیت با جرمی کوربین رهبر مخالف حزب دولت ملاقات خواهد کرد. سه روز پس از مذاکرات فشرده میان دو طرف، حزب کارگر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نیست و ادامه این مذاکرات بی‌فایده است.
سران کشورهای اروپایی قرار است جمعه آینده درباره تمدید مهلت برگزیت تصمیم‌گیری کنند. دونالد توسک رئیس شورای اروپا قصد دارد تا مهلت برگزیت را به مدت یک سال تمدید کند اما گزارش‌ها از مخالفت فرانسه و اتریش با ادامه بلاتکلیفی وضعیت انگلیس در اتحادیه اروپا حکایت دارد.
همز‌مان وزارت کشور انگلیس عبارت اتحادیه اروپا را از روی جلد گذرنامه‌های انگلیسی حذف، اما اعلام کرده است که این مساله تا مشخص شدن وضعیت برگزیت تأثیری بر تردد اتباع انگلیسی به اروپا نخواهد داشت. یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس دراین‌باره توضیح داد گذرنامه‌های جدید پس از 29 مارس،(مهلت اولیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا) صادرشده و به‌این‌ترتیب ادامه خواهد داشت. رنگ این گذرنامه‌ها که به توصیه اتحادیه اروپا به رنگ قرمز جگری تبدیل‌شده بود هم پاییز سال جاری به رنگ آبی گذرنامه‌های قدیم انگلیس بازمی‌گردد.
اروپام ** هـ ن **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس اتحاديه اروپا برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد