Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا پیرو درج خبری در خصوص خبر تاخیر 7 ساعته قطار رشت-مشهد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در متن این نامه که خطاب به مدیرعامل ایسنا نوشته شده، آمده است: 

با سلام

«با عنایت به درج گزارشی در سرویس استان‌های خبرگزاری ایسنا (نمایندگی خراسان رضوی) با عنوان "تأخیر 7 ساعته قطار رشت-مشهد" در مورخ 16/01/98  با کد خبری 98011604765، ضمن ارائه توضیحات خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ این شرکت در اسرع وقت اقدام مقتضی معمول فرمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتراما به استحضار خوانندگان می رساند که قطار سپهر (4 ستاره) متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا بوده و شرکت دیگری قطار سپهر یا قطاری در مسیر رشت-مشهد ندارد، پس ذکر این نکته که بلیت قطار 4 ستاره سپهر خریداری شده اما قطاری که مسافر سوار شده متعلق به شرکت رجا بود موجب سردرگمی مخاطبان می‌شود که این موضوع در نگارش گزارش باید مورد دقت بیشتری قرار می‌گرفت.

پیش از پرداختن به موضوع تأخیر قطار رشت-مشهد که همگی مربوط به نیروی کشش (لوکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بوده و نه مربوط به قطار. با این حال ذکر این نکته ضروری است که در گزارش آمده بود که قطار مذکور در تاریخ 15 فروردین از رشت حرکت کرده حال آنکه این قطار در تاریخ 15 فروردین حرکت نداشت و حرکت آن در تاریخ 14 فروردین از رشت آغاز شده است.

کل تأخیر این قطار تا ایستگاه راه‌آهن تهران که ورود آن ساعت 22 چهارشنبه بود، 60 دقیقه به علت کندی سیر و تلاقی با سایر قطارها است.

قطار مذکور با 12 دقیقه تأخیر به علت نرسیدن مسافرین از ایستگاه تهران به حرکت خود ادامه داده و در بلاک شاهرود به بسطام و ایستگاه بسطام به علت خرابی و تعویض لکوموتیو 160 دقیقه (4:20 دقیقه تا 7 صبح) توقف داشته است. 

مابقی توقف‌های قطار رشت-مشهد 45 دقیقه (8 تا 8:45 صبح) در ایستگاه ابریشم به علت خرابی علائم، 120 دقیقه (12:20 تا 14:20 عصر) در بلاک ابومسلم-تربت به دلیل خرابی لکوموتیو بوده که نهایتاً قطار با حدود 7 ساعت تأخیر در ساعت 15:20 دقیقه وارد ایستگاه مشهد می‌شود.

همانگونه که در جزئیات گزارش فوق ملاحظه می‌شود تمامی دلایل تأخیر به نیروی کشش (لکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بر می‌گردد که هیچ یک تحت اختیار شرکت حمل و نقل ریلی رجا نمی‌باشد.

باید به آگاهی مخاطبان و نگارنده این گزارش رساند که قطار 4 ستاره سپهر رجا جزو جدید‌ترین قطارهای ناوگان ریلی مسافری کشور می‌باشد که دارای امکانات مطلوبی بوده و علیرغم بوجود آمدن مشکلات بالا در تأخیر رسیدن قطار به مقصد که خارج از مسؤولیت این شرکت بوده ولی همکاران این شرکت در قطار از مسافران عذرخواهی کرده و به صورت رایگان پذیرایی ناهار به عمل آوردند. 

بر اساس تعاریف عناوین شغلی، فردی که به عنوان مهندس قطار در قطار مشغول باشد عملا وجود نداشته و حتی موضوعی با عنوان درگیری در گزارش رئیس قطار به عنوان بالاترین مقام مسؤول در قطار ذکر و ثبت نشده است.

طبق مقررات جاری صنعت ریلی مسافری، به مسافران این قطار 50 درصد هزینه بلیت توسط آژانس‌های صادر کننده بلیت (به هزینه شرکت راه آهن ج.ا.ا) پرداخت می‌شود.»                                                                                                     

برات اله صمدی راد؛ مدیرکل دفتر مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل

شایان ذکر است؛ عدم استفاده از برخی اصطلاحات تخصصی و یا عدم بیان سمت دقیق افراد به دلیل استناد به توضیحات مسافران قطار در گفت‌وگو با ایسنا رخ داده است که متن کامل این توضیحات در نزد این خبرگزاری محفوظ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد در گزارشی به موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی که متعلق به امیرحسین رائفی‌پور، بردار علی‌اکبر رائفی‌پور است، پرداخته است.

در ادامه قسمتی از این گزارش را می‌خوانید؛

مریدان موسسه مصاف و در راس آنها، علی‌اکبر رائفی‌پور، یکی از پرچمداران دشمنی با قالیباف بودند و بخشی از مسوولیت درگیری در فضای مجازی با هواداران قالیباف را برعهده داشتند. آنها شرایطی ایجاد کرده‌اند که هر کسی از منابع مالی یا سایر مناسبات موسسه مصاف سوالی در فضای مجازی مطرح می‌کند، او را متهم به تطمیع شدن از سوی تیم قالیباف می‌کنند.

شاید این همان خطی باشد برای ناامن کردن و ارعاب افرادی که قصد دارند این موسسه و مدیر آن را به چالش بکشند، پی گرفته می‌شود.

او خود را داعیه‌دار شفافیت می‌داند و از همین‌رو پیش از انتخابات اخیر مجلس، اموال خود را منتشر کرده بود؛ او گفته که مستاجر است و هیچ پولی بابت سخنرانی‌هایش نمی‌گیرد و اگر هم کسی پولی به حساب موسسه واریز کند، ارتباطی به او ندارد!

رائفی‌پور همچنین درباره محل درآمدش برای خرج زندگی نوشته «۶۰۰ میلیون تومان پول نزد یکی از دوستانم (آهنگری) دارم که هر ماه سود آن را محاسبه کرده و پرداخت می‌کند.»

البته او حدود ۷ سال پیش گفته بود که خرج زندگی‌اش را از یک «مغازه عطاری» در «محله‌ای پایین شهر تهران یا خارج از تهران» کسب می‌کند؛ رائفی‌پور در توضیحات بیشتر گفته بود که «من سرمایه‌گذاری کرده‌ام و یکی از دوستانم آنجا کار می‌کند.» او هرگز توضیح نداده که موسسه مصاف با این حجم از فعالیت و واحدهایی که ذیل موسسه تشکیل شده، بودجه برای گرداندن موسسه را از کجا می‌آورد.

دیگر خبرها

  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!