Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از ریاض خواست، در رابطه با مواد هسته‌ای اختصاص یافته به اولین رآکتور هسته‌ای این کشور که قرار است تا پایان سال افتتاح شود، تضمین‌هایی بدهد.

شبکه «روسيا اليوم» در وبسایت خود در این باره گزارش داد که «یوکیو آمانو» مدیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکید کرد: آژانس از عربستان خواست در مورد مواد هسته‌ای اختصاص داده شده به اولین رآکتور هسته‌ای این کشور که احتمالا تا پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد، تضمین‌هایی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

تصاویر ماهواره‌ای که به تازگی گرفته شده‌اند، طرح در دست اجرا در اطراف ریاض را نشان می‌دهند، در حالی که این امر در واشنگتن جنجال بسیاری به پا کرده است و دموکرات‌ها از شتاب‌زدگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای موافقت با طرح‌های هسته‌ای با عربستان غنی از نفت صحبت می‌کنند.

 

 

آمانو تاکید کرد: طرح تاسیس رآکتور محرمانه نیست و عربستان آن را به آژانس اطلاع داده و از سال ۲۰۱۴ این طرح را ترسیم کرده است.

مدیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای افزود: آژانس ریاض را به امضای ضمانت‌نامه‌هایی جامع برای عدم استفاده تسلیحاتی از مواد هسته‌ای تشویق می‌کند.

 

 

آمانو در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما به عربستان پیشنهاد لغو این طرح و جایگزینی آن با تضمین‌های جامع را دادیم، آنها نه مخالفت کردند و نه موافقت و در حال بررسی این مساله هستند و ما هم منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط حاضر عربستان این مواد را در اختیار ندارد پس نقضی صورت نگرفته است. عربستان احتمالا تا پایان سال جاری میلادی مواد هسته‌ای را وارد می‌کند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تصاویر ماهواره ای مواد هسته ای یوکیو آمانو تضمین آژانس بین المللی انرژی اتمی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل صمت استان گفت: هیئت‌های تجاری از کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی و مغولستان درغرفه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صادرات مواد غذایی از جمله ماهی و گوشت و مواد بهداشتی با مسئولان استان دیدار و رایزنی کردند.
فصل الله رحمتی افزود:در این نشست گفتگو و مذاکرات اولیه برایدتحقق راهبرد‌های صادراتی انجام شد.
وی گفت:همچنین اطلاعات همه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذارانی که به غرفه مراجعه داشتند دامنه فعالیت آنان ثبت شده و به زودی مراودات و تعاملات لازم انجام خواهد شد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی به مدت پنج روز با حضور ۲هزار مهمان خارجی از ۸۰ کشور و ۱۲گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴