Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@10:59:30 GMT

بن علوی: کشورهای عربی امنیت اسرائیل را تامین کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۶۶۵۹

بن علوی: کشورهای عربی امنیت اسرائیل را تامین کنند

تهران-ایرنا-'یوسف بن علوی' وزیر خارجه عمان روز شنبه در حاشیه نشست اقتصادی 'داووس' در اردن از کشورهای عربی خواست که برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی، اقدامات 'اطمینان بخشی' انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بن علوی تصریح کرد: کشورهای عربی باید اقدامات 'اطمینان بخشی' در ارتباط با اسرائیل اتخاذ کنند تا آنها در پیرامون عربی خود احساس امنیت کنند و جنگ و درگیری های چند دهه میان دو طرف (عرب ها و صهیونیست ها) پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن علوی این سخنان را در حاشیه نشست اقتصادی داووس دریای مرده بیان کرد که امروز (شنبه) با حضور 50 کشور به منظور بررسی شرایط اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقا در امان پایتخت اردن کار خود را آغاز کرده است.
وی نزاع میان عرب ها و رژیم صهیونیستی را عامل وقوع انواع جنگ ها و درگیری ها از جمله پدید آمدن داعش و القاعده در منطقه دانست.
وزیر خارجه عمان گفت: ما اکنون به دنبال راه ها و احتمالات جدید برای کمک به برقراری ثبات در خاورمیانه هستیم.
وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد، ما نفهمیدم چرا اسرائیل کرانه باختری و بلندی های جولان را اشغال کرد. پس از آن غزه و شبه جزیره سینا را اشغال کرد. بعدها به اشغالگری خود در شبه جزیره سینا و غزه پایان داد اما چرا همچنان جولان و کرانه باختری را تحت اشغال خود دارد؟!
بن علوی تصریح کرد: اسرائیلی ها می توانند از طریق جامعه جهانی به هر چیزی که بخواهند از حمایت سیاسی تا حمایت اقتصادی و نظامی دست یابند. این بدین معناست که آنها به همه اهرم های فشار و منابع قدرت دسترسی دارند؛ اما با وجود این مسئله، آنها احساس امنیت نمی کنند زیرا که یک کشور عربی نیستند اما در یک منطقه عربی زندگی می کنند.
وی گفت: من به عنوان یک عرب معتقدم که باید در این مسئله تجدیدنظر کنیم و به نگرانی اسرائیلی ها خاتمه دهیم و از این رو باید توافقات و اقدامات واقعی میان ما منعقد شود.
بن علوی درحالی خواستار تامین امنیت صهیونیست ها شده که کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات و بحرین بیش از یک سال است که اقدامات گسترده ای برای عادی سازی روابط خود با صهیونیست ها انجام داده و می دهند.
'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در حاشیه نشست داووس با بن علوی دیدار و درباره مسائل مشترک میان دو طرف و نقش عمان در حمایت از مسئله فلسطین گفت وگو کرد.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اواخر سال گذشته میلادی برای نخستین بار به عمان رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد.
سفر نتانیاهو به عمان اولین سفر مقامات صهیونیستی به این کشور در سطح نخست‌ وزیر به شمار نمی‌رود زیرا 'اسحاق رابین' در سال 1994 و 'شیمون پرز' در سال 1996 نیز به عمان سفر کرده بودند.
شبک**خاورم**9329**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمان بن علوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن