Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:19:07 GMT

امام جمعه اصفهان: ساماندهي زاينده رود ضروري است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۷۹۸۳

امام جمعه اصفهان: ساماندهي زاينده رود ضروري است

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، ساماندهي و حفظ حريم زاينده رود و همچنين احياي مادي ها در شهرهاي استان را ضروري دانست.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد شامگاه شنبه در هشتمين جلسه فوق العاده مديريت بحران استانداري اصفهان اظهار داشت: بسياري از مادي هاي شهر اصفهان و ساير شهرهاي استان مسدودشده يا از بين رفته است که دستگاه هاي ذيربط بويژه شهرداري ها بايد براي احياي آنها برنامه ريزي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: وجود مادي ها در اصفهان تاثير بسزايي در انتقال سريع آب به مزارع، جلوگيري از بروز سيل و مهار روان آب ها و استفاده بهينه از آنها دارد بنابراين پيشينيان ما با اين تدبير اقدام به احداث مادي ها کرده اند و احداث مادي ها تنها براي قشنگي شهر نبوده است.
امام جمعه اصفهان افزود: با بروز خشکسالي نبايد مادي ها را از بين برد بلکه بايد آنها را براي پيشگيري از جاري شدن سيل هاي احتمالي و جمع آوري روان آب ها حفظ کرد.
وي همچنين به تعرض به حريم زاينده رود اشاره کرد و گفت: در سال هاي گذشته برخي افراد سودجو به حريم اين رودخانه تعرض کردند که براساس قانون بايد حريم رودخانه ها حفظ شود و آب منطقه اي بايد در اين راستا اقدام کند.
آيت الله طباطبايي نژاد اضافه کرد: بايد ساماندهي زاينده رود بويژه در بالادست، انجام و بر اساس قانون با تعرض کنندگان به حريم رودخانه برخورد شود.
وي در ادامه به فعاليت هاي اصفهان براي کمک رساني به مردم سيل زده استان هاي گلستان و لرستان اشاره کرد و گفت: بيشتر اين کمک ها، دولتي بوده است در حالي که دولت بضاعت آنچناني براي کمک به سيل زدگان ندارد و بايد تلاش براي جمع آوري و ارسال کمک هاي مردمي به اين مناطق را افزايش داد.
امام جمعه اصفهان از ائمه مساجد، روحانيان و رسانه ها خواست تا مردم را براي ياري رساندن به دولت براي کمک به سيل زدگان دعوت کنند.
وي با اشاره به اينکه برخي افراد بصورت شخصي اقدام به جمع آوري کمک هاي نقدي براي سيل زدگان مي کنند، افزود: گاهي آدم هاي پليد از اين طريق اقدام به سودجويي مي کنند بنابراين بايد تمهيداتي انديشيده شود تا مردم غير از حساب هاي خاص و قابل اطمينان، کمک هاي نقدي خود را به ديگران پرداخت نکنند.
آيت الله طباطبايي نژاد اظهارداشت: رهبري و دولت بر کمک رساني به هموطنان سيل زده تاکيد کرده اند و همه بايد امکانات خود را براي کمک به سيل زدگان بسيج کنيم زيرا اين وظيفه ديني و ملي ماست.
وي افزود: اميدوارم اصفهان همانگونه که در کمک رساني به مردم زلزله زده کرمانشاه خوش درخشيد در کمک رساني به هموطنان سيل زده در استان هاي گلستان، لرستان و خوزستان نيز بدرخشد و همه مشکلات آنها با کمک و همدلي مردم و دولت تا پايان سال برطرف شود.
*** پنج موکب خميني شهر در خوزستان برپا مي شود***
فرماندار خميني شهر نيز در اين جلسه از برپايي پنج موکب اين شهرستان براي کمک رساني به مردم سيل زده در خوزستان خبر داد و افزود: خميني شهر به `حسينه کشور` مشهور است و خيران اين شهرستان با برپايي موکب ها نقش موثري را در خدمات رساني به زائران اربعين حسيني ايفا کرده اند.
محمود مسلم زاده اضافه کرد: در جلسه اي که امروز(شنبه) با مسئولان اين موکب ها داشتيم مقرر شد پنج موکب اين شهرستان به مدت يک ماه براي کمک به هموطنان سيل زده خوزستان در اين استان مستقر شوند.
وي با اشاره به اينکه اين موکب ها با تجهيزات کامل امدادي و خدماتي در مناطق سيل زده خوزستان مستقر خواهند شد، گفت: هر روز10 هزار پُرس غذا توسط اين موکب ها براي هموطنان سيل زده طبخ مي شود.
شهردار اصفهان نيز آمادگي اين شهرداري براي کمک به هموطنان سيل زده را اعلام کرد و افزود: شهرداري اين کلانشهر اولين نهادي بود که با وسايل و تجهيزات مورد نياز براي کمک به هموطنان سيل زده در پلدختر و اليگودرز حاضر شد.
قدرت الله نوروزي اظهار داشت: شهرداري اصفهان تا پايان، هر کاري که از دستش برآيد براي هموطنان سيل زده انجام خواهد داد تا از مردم اصفهان خاطره خوبي در ذهن هموطنان سيل زده باقي بماند.
به گزارش ايرنا، جلسه فوق العاده مديريت بحران استان اصفهان، امروز براي کمک به هموطنان سيل زده در سالن جلسات استانداري برگزار شد.
وزير کشور صبح روز شنبه، اصفهان، تهران، البرز، فارس و کرمان را به عنوان استان هاي مُعين استان خوزستان تعيين کرد.
وزارت کشور از استان هاي ياد شده خواست تا به ارسال امکانات، تجهيزات، ماشين آلات، مواد غذايي و مايحتاج عمومي و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام کنند.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران که از روزهاي پاياني سال گذشته آغاز شد به وقوع سيل در 24 استان کشور منجر شد.
اين بارش ها ابتدا استان هاي شمالي مازندران و گلستان را تحت تاثير قرار داد و در ادامه استان هاي جنوبي و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان نيز دچار سيل شدند.
تاکنون 70 نفر در استان هاي مختلف در اثر اين حادثه، جان خود را از دست داده اند.
اين در حالي است که هنوز خطر در برخي استان هاي کشور رفع نشده و مسئولان با مديريت مخازن سدها و تخليه شهرها و روستاهاي واقع در پايين دست، در حال مقابله با آثار وقوع سيل هستند.
2093/6027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)

ویژه برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) جمعه شب از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، «کوی محبت» با اجرای مهدی اعرابی جمعه، ۱۴ اردیبهشت در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

در این برنامه مهدی اعرابی میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی طباخیان (کارشناس مذهبی) و حاج احمد چینی است. حجت‌الاسلام والمسلمین طباخیان درباره سیره رفتاری آن امام بزرگوار به بیان سخنانی می‌پردازد. همچنین گفتگو با حاج احمد چینی و مداحی توسط ایشان از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

«کوی محبت» با حضور اساتید حوزه، دانشگاه، شخصیت‌ها و کارشناسان ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) را بررسی می‌کند که با توجه به شهادت امام جعفر صادق(ع) این قسمت از برنامه به بررسی شخصیت امام جعفر صادق(ع) اختصاص دارد.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی رضا کاردان امین و کارگردانی محمد حسام مدنی است که جمعه، ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲ و ۱۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی