Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@20:05:31 GMT

۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۸۷۵۳

۱۷۴ روستا در خوزستان تخلیه شد

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی برخی روستا‌ها و مناطق در معرض خطر، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۷۴ روستا در استان خوزستان در حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون به‌صورت جزئی و یا کلی تخلیه شدند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۳ اردوگاه اسکان اضطراری، افزود: اهالی روستا‌های تخلیه شده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، دزفول، اندیمشک، دشت آزادگان، شادگان، شوش، شوشتر و هویزه در حسینیه‌ها، مصلی‌ها، مدارس و دانشگاه فرهنگیان توسط هلال‌احمر، سپاه و ارتش اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران استان با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، عنوان کرد: در خصوص تخلیه اقشار آسیب‌پذیر در شهر‌های حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع هشدار‌های لازم داده شد؛ همچنین روستا‌های در خطر آب‌گرفتگی برای انجام تمهیدات لازم و یا تخلیه ساکنین به فرمانداران اعلام شد.

وی گفت: امروز یک شکستگی دیواره سیل‌بند رودخانه کارون در شهر ویس را شاهد بودیم که با اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات و همراهی مردم این شکاف بسته شد.

حاجی‌زاده با بیان این‌که کلیه راه‌های اصلی استان خوزستان باز است، اظهار کرد: یک مشکل ترافیکی در کیلومتر ۵۰ جاده اهواز به شوش به دلیل ورود آب رودخانه کرخه به جاده ایجاد شده که با تلاش تمام نیرو‌ها در حال مرتفع شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که آب سراسر شهر‌های استان خوزستان مشکلی ندارد، عنوان کرد: در شهر گوریه به دلیل آب‌گرفتگی، تأسیسات آب قطع است که در حال حاضر شهر گوریه توسط آب بسته‌بندی و ۵ تانکر سیار در حال آب‌رسانی است.

وی افزود: برق تعداد ۳۰ مجتمع آب روستایی خوزستان که دچار آب‌گرفتگی شده بودند و ۱۷۲ روستا را تحت پوشش خود دارند به دلیل حفظ ایمنی قطع شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیل خوزستان تخلیه روستا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید رئوفی نسب به خبرنگار ما گفت: به دنبال یک نیم فصل تقریبا خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی، از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگوناپذیر هستند، افزود: باتوجه به تغییرات مستمر الگو‌های بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و درحال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از مجموعه سرریز‌ها و نیروگاه رهاسازی می‌شود.

رئوفی نسب ادامه داد: جلسه‌های متعدد کارشناسی باحضور مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان و نیروگاه و سد دز برگزار و وضعیت مدل‌های هواشناسی به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: بخشی از آب نیز به صورت مدیریت شده و براساس تاب آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

دیگر خبرها

  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی