Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@04:17:15 GMT

وعده جدید نتانیاهو برای گسترش اراضی اشغالی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۹۳۳۵

وعده جدید نتانیاهو برای گسترش اراضی اشغالی

به گزارش پارسینه، بنیامین نتانیاهو وعده داده‌است در صورت پیروزی مجدد در انتخابات و رسیدن به مقام نخست‌وزیری، شهرک‌های یهودی‌نشین در زمین‌های اشغالی کرانه باختری را به خاک اسرائیل ضمیمه کند. مجری «کانال خبری ۱۲»، ۱۷ فروردین ماه، از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرسید چرا شهرک‌های گسترده یهودی‌نشین در اراضی اشغالی در کرانه باختری را، همانند جریان بیت‌المقدس شرقی و بلندی‌های جولان، و بی‌توجه به پذیرش آن از سوی جامعه بین‌المللی، به خاک اسرائیل الحاق نکرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتانیاهو در پاسخ گفته: چه کسی گفته ما این کار را نخواهیم کرد؟ ما در این مسیر قرار داریم و در حال مذاکره در مورد آن هستیم.او توضیح داده‌است: اگر پرسش این است که آیا ما در حال حرکت به مرحله بعد هستیم؟ پاسخ «آری» است، ما در حال گام برداشتن به سوی مرحله بعد هستیم.

نتانیاهو افزوده است: من حاکمیت ارضی [اسرائیل]را گسترش خواهم داد؛ و برای من هیچ فرقی هم بین شهرک‌های احداث‌شده کنار هم و آن‌هایی که جدا افتاده‌اند نیست.اراضی اشغالی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی طی چند دهه گذشته شاهد ساخت و ساز‌های فراوان و احداث شهرک‌های یهودی‌نشین بوده است.

مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد اشغال این مناطق را غیرقانونی می‌دانند، اما اسرائیل که از حمایت آمریکا هم برخوردار است این اراضی را متعلق به خود می‌داند.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حتی ماه گذشته بلندی‌های جولان را که اسرائیل در جریان جنگ با اعراب در سال ۱۹۶۷ از خاک سوریه تصرف کرده را بخشی از خاک اسرائیل شناخت.

اقدامی که همچون به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، موج جهانی انتقادها علیه ترامپ را برانگیخت.حدود ۲۰۰ هزار صهیونیست در اراضی اشغالی از کرانه غربی رود اردن اسکان داده شده‌اند و دو برابر این جمعیت، یعنی حدود ۴۰۰ هزار صهیونیست هم در بیت‌المقدس شرقی زندگی می‌کنند. همزمان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی هم ساکن این مناطق هستند.

فلسطینی‌ها ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین در این مناطق را، با استناد به «کنوانسیون ژنو» که با ساکن‌شدن در مناطق اشغالی مخالفت کرده، غیرقانونی می‌دانند. اسرائیل، اما با استناد به نیاز‌های امنیتی و نیز با استناد به مسائل سیاسی، تاریخی و آنچه در «کتب مقدس» آمده، رویکرد دیگری به این موضوع دارد و الحاق اراضی را حق خود دانسته است.

انتخابات اراضی اشغالی روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که ۱۶ فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد از آنجایی‌که اکثریت در دست جناح راست باقی خواهد ماند، احتمال ابقای نتانیاهو در پست نخست‌وزیری زیاد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات اسراییل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند

آفتاب‌‌نیوز :

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما به دنبال یک صلح مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم و اسرائیل باید پایبندی خود به صلح عادلانه و جامع را اعلام کند.

به گزارش الجزیره، وی افزود: جامعه بین‌الملل اتفاق نظر دارد که تنها راه تضمین امنیت و صلح راه حل دو کشور است.

وزیرخارجه اردن تاکید کرد: فاجعه انسانی در غزه عمیق‌تر می‌شود و کودکان غزه در حال جان دادن از گرسنگی هستند. نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به سمت نابودی بکشاند.

وی افزود: تعداد شهرک‌های صهیونیستی اکنون به ۷۰۰۰ شهرک رسیده و شهرک‌سازی راه حل دو کشور را از بین می‌برد. نتانیاهو صلح را به تعطیلی کشانده و اوضاع را به سمت جنگ منطقه‌ای پیش می‌برد.

ایمن الصفدی تاکید کرد: نتانیاهو اکنون شکست خورده و اسرائیل به دولتی منحوس تبدیل شده است. کاملاً مشخص است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

وی تاکید کرد: حماس آغازگر جنگ و نزاع نبوده و این را نمی‌توان انکار کرد. اسرائیل شرایط لازم را برای تشکیلات خودگردان جهت انجام وظایف خود فراهم نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد