Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير عامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان بخش هاي مختلف در اين استان سال گذشته 2 ميليارد و 951 ميليون و 728 هزار و 649 متر مکعب گاز طبيعي مصرف کردند.

احمد فعله گري روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان در مقايسه با 2 ميليارد و 699 ميليون و 647هزار و 94 مترمکعب سال ما قبل، 9،3 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به افزايش پنج درصدي مصرف گاز در اسفند سال 97 اشاره کرد و افزود: مشترکان کردستاني در اين ماه، 312 ميليون و 271 هزار و 710 مترمکعب گاز طبيعي مصرف کردند در حاليکه اين ميزان در مدت مشابه سال قبل تر آن، 298 ميليون و 101هزار و 369 متر مکعب بود.
مدير عامل شرکت گاز کردستان هجدهم اسفند پارسال را پر مصرف ترين روز آخرين ماه سال اعلام کرد و گفت: در اين روز 12 ميليون و 514 هزار و 782 مترمکعب گاز طبيعي مصرف شد.
فعله گري اضافه کرد: بيشترين مصرف گاز مشترکان استان در اسفند سال 96 مربوط به هفتم اين ماه با 12 ميليون و 72 هزار و 242 متر مکعب بود.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر يک هزار و 173 روستاي کردستان از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند و شرکت گاز استان 515 هزار مشترک در بخش هاي خانگي، تجاري، صنعتي و عمومي دارد.
ضريب نفوذ گاز در جمعيت شهري و روستايي اين استان به ترتيب 99،9 و 87،5 درصد است و در مجموع حدود يک ميليون و 540 هزار نفر جمعيت استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.
7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 226 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا شانزدهم اردیبهشت 1403) در مجموع 28 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 30 میلیارد و 320 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 5درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 17 میلیارد و 440 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی 3درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 32 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 65 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 35 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز شانزدهم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 970 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سدها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید