Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری بیش از۴۷۸ هزار و ۶۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه ‌های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، یحیی رحمتی در جمع خبرنگاران به ارائه آماری از تعداد گردشگران و مسافران نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین ماه سال جاری پرداخت و گفت: در این بازه زمانی بالغ بر 478 هزار و 658 گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه ‌های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به کاهش 21 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان نسبت به سال گذشته ادامه داد: این رقم در سال گذشته611 هزار و 883 گردشگر بود.

 

رحمتی تعداد بازدید کننده از سلطانیه زنجان را بیش از 28 هزار و 860 گردشگر اعلام کرد و گفت: بازدید از این جاذبه تاریخی نسبت به سال گذشته کاهش 56 درصدی داشت.

 

این مقام مسئول میزان بازدید از موزه مردان نمکی دراین بازه زمانی را 18 هزار و 815 گردشگر خواند و گفت: این رقم هم نسبت به سال گذشته کاهش 14.5 درصدی داشته است.

 

رحمتی با بیان اینکه بازدید از  موزه مردم ‌شناسی رختشویخانه زنجان نیز 18 هزار و 470 مسافر بود که این آمار در مقایسه با سال قبل کاهش 38 درصدی داشته است، ادامه داد: از غار کتله خور هم 7979 گردشگر و مسافر نوروزی بازدید کردند که کاهش 43 درصدی داشته است.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: میزان بازدید از سایر ابنیه‌ های استان زنجان بالغ بر 427 هزار و 577 گردشگر بود که در مقایسه با سال گذشته کاهش 14.8 درصدی داشته است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان زنجان تعداد بازدیدهای نظارتی از اماکن استان در این ایام را 985 مورد خواند و گفت: تعداد نظارت ها افزایش 3 برابری داشته است.

 

به گفته وی، مجموع آمار اقامت‌کنندگان در استان در طی ایام نوروز که از 28 اسفند ماه سال 97 تا 14 فروردین سال جاری بالغ بر 97 هزار و 746 نفر بود که در مقایسه با سال گذشته که آمار 118 هزار و947 نفری را به ثبت رسانده است، کاهش 17.8 درصدی داشته است.

 

این مقام مسئول تصریخ کرد: در ایام نوروز3 هزار و 745 نفر از مسافران در هتل‌ ها، 2 هزار و 363 نفر از مسافران در هتل آپارتمان ‌ها ،3 هزار و 601 نفر در مهمان ‌پذیرها و 20 هزار و 226 نفر در اقامتگاه‌ های آموزش و پرورش اسکان یافتند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب خوزستان لرستان سیل زدگان پلدختر سیل خوزستان ارتش جاذبه های گردشگری استان زنجان مسافران نوروزی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر