Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:11:21 GMT

توليد 533 دستگاه واگن در اراک کليد خورد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۰۲۹

توليد 533 دستگاه واگن در اراک کليد خورد

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: توليد 533 دستگاه انواع واگن هفته جاري در اين شرکت مادر تخصصي ريلي کشور کليد خورد.

«محمدرضا مختاري» روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: قراردادهاي توليد اين واگن ها با شرکت هاي بهره بردار امضا شده و فرآيند کار در خطوط توليد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: 500 دستگاه از اين واگن ها در انواع باري و 33 دستگاه نيز مسافربري است.
مديرعامل شرکت واگن پارس اراک بيان کرد: در توليد اين واگن ها تنها 40 درصد ظرفيت اسمي واگن پارس به کار گرفته شده است.
مختاري افزود: توليد واگن هاي سفارشي در صورتي محقق مي شود که شرکت هاي بهره بردار بتوانند از تسهيلات ارزان قيمت دولتي استفاده کنند.
وي ياد آور شد: سال گذشته نيز به سبب اينکه شرکت هاي بهره بردار نتوانستند از تسهيلات دولتي استفاده کنند بيش از 100 ميليارد ريال به شرکت واگن پارس اراک بدهکار شدند.
مديرعامل شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: اين شرکت نيز اکنون بيش از 100 ميليارد ريال به شرکت هاي قطعه ساز بدهکار است و اگر شرکت هاي بهره بردار نتوانند مطالبات واگن پارس را پرداخت کنند اين شرکت نيز از پرداخت مطالبات قطعه سازان ناتوان خواهد بود و مشکلي اساسي در فرآيند توليد واگن در استان و در نهايت کشور بروز مي کند.
شرکت واگن پارس اراک واحد توليدي مادر تخصصي در حوزه ساخت تجهيزات راه آهن است.
اين شرکت سال 1354 در اراک آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمايه‌ گذاري سازمان صنايع و نوسازي ايران به يکي از زير مجموعه‌هاي اين سازمان پيوست.
کارگاه هاي توليدي شرکت واگن پارس در فضايي به وسعت 33 هکتار جانمايي شده است.
اين شرکت به عنوان بزرگترين سازنده انواع لوکوموتيو، واگن هاي باري، مسافري و مترو در خاورميانه، متولي اصلي توليدات سامانه هاي حمل و نقل ريلي ايران است.
3017/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی