Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات را در سیل‌های اخیر استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان دیدند و در این میان حدود ۷۰ نفر از هم وطنانمان جان خود را در سیل از دست داده اند.

بهنام سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به برقراری ارتباط با شهر‌های معمولان و پلدختر در استان لرستان افزود: بجز پنج روستا گاز همه روستا‌های سیل زده در این دو منطقه وصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علت اصلی وصل نشدن برق در پلدختر تامین امنیت مردم است، زیرا در این شرایط تعدادی از مردم به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنان شاهد خروجی آب از سد کرخه هستیم و احتمال افزایش حجم خروجی آب از این سد وجود دارد.

سعیدی گفت: تاکنون ۱۷۴ شهر و روستا در استان خوزستان از بیم وقوع سیل تخلیه شده اندو احتمال افزایش روستا‌هایی که باید تخلیه شوند وجود دارد.

وی افزود: در منحرف کردن آب از مناطق مسکونی به زمین‌های کشاورزی خساراتی به این زمین‌ها وارد شد که قابل جبران است، زیرا اولویت اصلی حفظ جان مردم است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۷۰ درصد آب در آق قلا تخلیه شده است.

سعیدی افزود: تا ۱۰ فروردین ۲۶۲ میلی متر باران در کشور بارید که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۵ درصد افزایش دارد.

وی گفت: از ۱۵۰ تالاب کشور بر اثر بارندگی‌های اخیر ۴۰ پهنه آبی احیا شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به سیل زدگان اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امدادی، مسئولان و نیرو‌های جهادی تا خارج کردن آخرین قطره آب از خانه هایشان در کنار آن‌ها خواهند ماند.

سعیدی اضافه کرد: بر اثر سیل‌های اخیر ۷۰ نفر از هموطنانمان در استان‌های سیل زده جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلدختر لرستان خوزستان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق شهر معمولان وصل شد

محمد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: باتوجه‌به بارندگی‌های نرمال تا این لحظه مشکلی در جاده‌های این شهرستان وجود ندارد و تردد برقرار است.

وی عنوان کرد: آنتن‌دهی تلفن همراه در منطقه «سرنجه زیودار» معمولان قطع است که موضوع به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جهت رفع مشکل منعکس شد.

فرماندار معمولان، افزود: براثر بارندگی‌های اخیر برق شهر معمولان و آب آشامیدنی روستای «دمرود افرینه» این شهرستان قطع شد که با تلاش اداره برق مشکل در پست برق «افرینه» رفع و برق شهر معمولان وصل شد.

ناظری، گفت: جاده دسترسی روستای «دمرود افرینه» که پیش‌ازاین آسیب‌دیده بود نیاز به ایمن‌سازی دارد که از اداره راهداری پلدختر خواسته شده تا در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: تمام نیروهای ستاد بحران معمولان در آماده‌باش کامل هستند و تمام مرخصی مدیران و کارکنان اداره‌های این شهرستان لغو شد.

کد خبر 6095887

دیگر خبرها

  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود
  • برق شهر معمولان وصل شد