Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@13:09:54 GMT

12 ساخت و ساز غيرمجاز در ساوجبلاغ تخريب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۶۰۱

12 ساخت و ساز غيرمجاز در ساوجبلاغ تخريب شد

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - رئيس امور اراضي شهرستان ساوجبلاغ از تخريب 12 مورد ساخت و ساز غير مجاز طي روزهاي اخير در اين شهرستان خبر داد.

يعقوب لنکراني روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره عمکرد کشيک نوروزي امور اراضي اظهار داشت: اين ساخت وسازها در ايام نوروز با همکاري
دستگاه هاي اجرايي رفع اثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در ايام نوروز امسال براي 17 مورد ساخت و ساز غير مجاز اخطاريه صادر شد و از احداث 14 بناي غير مجاز در اراضي به وسعت 26 هکتار
جلوگيري به عمل آمد.
رئيس امور اراضي جهاد کشاورزي ساوجبلاغ گفت: براي 14 مورد از تغيير کاربري هاي مرتبط با موضوع تبصره 2 ماده 10 قانون و حدود 140 مورد موضوع ماده سه قانون اصلاحي حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي نيز اعلام شکايت در دستور کار قرار گرفته است.
وي همچنين از سرکشي عوامل گشت مشترک اين اداره در آبراه‌ها، کانال و مزارع و باغات خبر داد.
لنکراني ضمن تشريح عملکرد امور اراضي جهاد کشاورزي گفت: سرکشي به کانال‌هاي آب و رودخانه کردان و مزارع و باغات و‌ شناسايي و توقف عمليات تغييرکاربري غير مجاز بخشي از اقدامات اين واحد در نوروز 98 بود.
وي گفت: از آنجا که حفاظت از خاک و زمين براي تامين امنيت غذايي وظيفه خطير و رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزي است و عرصه هاي کشاورزي ، ملي و دولتي منابع اصلي و بستر توسعه پايدار محسوب مي شوند، حفاظت از اين عرصه ها در اولويت است .
رئيس امور اراضي ساوجبلاغ افزود: به منظور پيشگيري از تغيير کاربري غير مجاز اراضي کشاورزي از تاريخ 29 اسفند 97 لغايت 16 فروردين جاري تيم هاي نظارتي و پايش اراضي در ساوجبلاغ فعال بودند.
شهرستان ساوجبلاغ حدود 26 هزار هکتاراراضي کشاورزي و باغي دارد.
9933/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی در نشست وبیناری دوره آموزشی ساماندهی، GIS، تفسیر عکس‌های هوایی و رفع تداخلات ویژه رؤسای ادارت امور اراضی استان هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عنوان پیش‌نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی در اولویت سازمان امور اراضی کشور است

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از استان‌های کشور در این خصوص در حال اتمام کار و ورود به مرحله بعدی تثبیت مالکیت اراضی در قالب تطبیق، مستندسازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی هستند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفظ کاربری اراضی، آمایش سرزمین و مدیریت جامع اراضی کشاورزی کشور نیز از اهداف اصلی سازمان امور اراضی به شمار می‌رود که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل