Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه هنرمند برجسته کشور در افتتاحیه پنجمین جشن هفته هنر انقلاب مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، غلامعلی طاهری و رضا بدرالسماء هنرمندان پیش‌کسوت هنرهای تجسمی و نادر طالب‌زاده برنامه‌ساز، کارگردان و کارشناس پیش‌کسوت رسانه در آیین افتتاحیه پنجمین جشن هفته هنر انقلاب تقدیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غلامعلی طاهری متولد ۱۳۳۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی سابقه دبیرکلی اولین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، تدریس در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشگاه شاهد، سرپرستی موزه هنرهای معاصر تهران، مشاوره هنری مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای 290 برنامه آموزش نقاشی در صداوسیما، برپایی نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از 60 نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی، دبیری نمایشگا‌ه‌ها و جشنواره‌های متعدد نقاشی، عضویت هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و... را در کارنامه کاری خود داشته است.

 

رضا بدرالسماء، نگارگر اصفهاني، نیز متولد 5 آذرماه سال 1328 در شهر هنردوست اصفهان به دنيا آمد. وی در سال 1387 موفق به اخذ درجه يك هنري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شده و تاکنون در بیش از50 نمایشگاه انفرادی و بیش از 200 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های نگارگری پاریس فرانسه 1993، نمایشگاه نگارگری فلورانس ایتالیا 1998، نمایشگاه آثار نگارگری و آبرنگ برلین آلمان 2003، نمایشگاه نگارگری در مرکز فرهنگی الصفدی طرابلس لبنان 2011، نمایشگاه آثار نگارگری (با مشارکت موسسه اکو) گرجستان2011، نمایشگاه نگارگری بمناسبت هفته فرهنگی ایران در شهر آنکارا ترکیه 2012 و... اشاره کرد.همچنین نگارگری تصاوير كتاب رباعيات خيام به پنج زبان، غزليات حافظ، شاهنامه فردوسی، مثنوی مولانا، جلد کتاب یوسف پیامبر علیه‌السلام، دیوان پروین اعتصامی، دیوان شمس و... از جمله فعالیت های این هنرمند در عرصه تجسمی است.

 

نادر طالب‌زاده، متولد ۱۳۳۲ تهران، تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و روزنامه‌نگار است. طالب‌زاده که از هم‌دوره‌ای‌های مرتضی آوینی و ابراهیم حاتمی‌کیا بوده از مؤسسین شبکه افق سیما به‌شمار می‌آید. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.«بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این فیلم بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده‌است.

 

جشن هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ 20 فروردین‌ماه 98 آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ 27 فروردین ادامه می‌یابد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب سیل لرستان لرستان سیل زدگان خوزستان طغیان کارون سیل خوزستان خبرگزاری شبستان هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: ۴۵ معلم نمونه برتر منطقه‌ای و سه معلم نمونه استانی در هفته معلم تقدیر خواهند شد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین مولوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نقش معلم در جامعه ما بسیار جدی است و بر اساس نظرسنجی‌ها معلمان به عنوان مورد اعتمادترین قشر جامعه اعلام شده‌اند.

وی افزود: قطعا برای اینکه آینده‌ای خوب در جامعه رقم بزنیم چاره‌ای نیست، جز اینکه از پتاسیل امید بهره‌مند شویم، بنابراین کمک رسانه‌ها در جهت ایجاد امید آفرینی در خصوص نقش آموزش و پرورش در جامعه بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در تمامی مدارس توسط دانش آموزان و اولیا برگزار می‌شود و از معدود مراسم‌هایی است که مردم در صحنه هستند و بهترین جلوه‌های تجلیل و بزرگداشت مقام معلم در مدارس و کلاس درس توسط دانش آموزان برگزار می‌شود.

مولوی عنوان کرد: در استان مرکزی 15 منطقه وجود دارد که در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود و بازنشستگان در مراسم تجلیل می‌شود. ویژه برنامه امسال برای بزرگداشت روز معلم نیز معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی است و تعدادی از معلمانی که ویژگی شاخص دارند نیز تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز معلم بیان کرد: 45 معلم نمونه برتر منطقه‌ای و سه معلم نمونه استانی در هفته معلم تقدیر خواهند شد، همچنین برگزاری جشنواره عکس در مدرسه صمصامی در دستور کار قرار دارد و قرار است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین و به طور مستمر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به پیش بینی برگزاری 15 برنامه خاص و یک برنامه ویژه برای هفته بزرگداشت مقام معلم در استان مرکزی ادامه داد: دیدار 45 معلم از استان مرکزی با مقام معظم رهبری؛ دیدار معلمان نمونه با ریاست جمهور؛ دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛ غبارروبی مزار شهدا در سطح استان؛ برگزاری شورای آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های شاخص هفته بزرگداشت روز معلم است.

مولوی بیان کرد: نزدیک به 17 هزار معلم در استان مرکزی در 2 هزار مدرسه استان مشغول به خدمت هستند. با تدابیر اندیشیده شده علی‌رغم خروجی‌ها در بازنشستگی؛ در سال تحصیلی آینده مشکلات کمتری در خصوص کمبود معلم وجود خواهد داشت. نسبت به سال گذشته سه ماه تقویم کاری جلو کشیده شد و استخدام‌های ویژه انجام شده است و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. پیش‌بینی بر این است که در مهر ماه تحصیلی جدید با چالش کمتری مواجه شویم.

وی با اشاره به وضعیت مدارسی کانکسی در سطح استان تصریح کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز در کل کشور و استان جمع‌آوری شدند و تعداد معدودی مدارس کانکسی زیر 5 دانش آموز در سطح استان وجود دارد که جمع آوری آنها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر