Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:09:31 GMT

«حواصیل ارغوانی» جهت تیمار به محیط زیست سردشت تحویل شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۱۰۹۳

«حواصیل ارغوانی» جهت تیمار به محیط زیست سردشت تحویل شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک قطعه پرنده حواصیل ارغوانی برای تیمار از سوی دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شد.

خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک فعالان محیط زیست به نام «محمد چکو» این پرنده با بال شکسته را در حوالی رودخانه روستای «چکو» از توابع بخش وزینه پیدا کرده بود و آن را پس از مدتی نگهداری به این اداره آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اجرای برنامه ویژه حفاظتی برای این پرنده کمیاب و حفاظت شده ضروری است و باید از شکار آن در زیستگاه حاشیه دریاچه سد سردشت جلوگیری شود.
«بایزیدی»، رسانه ها و فعالان محیط زیست را 2 بال ارزشمند سازمان حفاظت محیط زیست توصیف کرد و گفت: اینگونه اقدامات توسط دوستداران طبیعت باید اطلاع رسانی شود تا شاهد فرهنگ سازی در این بخش باشیم.
به گزارش ایرنا، حواصیل ارغوانی با 80 سانتیمتر طول دارای سری بزرگ، گردنی باریک و دراز و مارمانند است.
شکم سیاه رنگ و پاهایش سبز مایل به زرد خاکستری است و چانه و گونه سفید و سینه اش بلوطی است که رگه های عمودی سیاه رنگی در آن دیده می شود.
زیستگاه این پرنده در باتلاق ها، نیزارهای انبوه، سواحل و آبگیرهای پرگیاه به سر می برد و به ندرت روی درختان دیده می شود.
سردشت یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده که در جوار مرزهای ایران با عراق واقع شده است و به خاطر طبیعت متنوع آن یکی از مناطق مهم زیست محیطی در این استان به شمار می رود.
7562/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی حفاظت محیط زیست حواصیل ارغوانی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر