Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال پس از پشت سر گذاشتن روز‌ها و هفته‌های بحرانی ابتدایی فصل، بار دیگر در ابتدای سال ۹۸ به همان وضعیت دچار شده است!

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، وقتی شاگردان شفر در هفته سیزدهم مقابل استقلال خوزستان به برد یک بر صفر دست پیدا کردند در واقع حرکتی رو به جلو برای این تیم استارت خورد تا از رده ششم جدول رده بندی به نزدیکی صدر رفته و حتی در پایان، دو بار تا مکان دومی جدول ارتقای جایگاه را حس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال تا پیش از دربی هشتاد و نهم در 10 بازی (که اولین آن استقلال خوزستان بود) موفق شد در 10 دیدار 9 برد و تنها یک باخت را برای خود رقم بزند و از این حیث که خود را جزو مدعیان کسب جام معرفی کند حرکتی مهم را رقم زد.

این تیم در هفته های پایانی نیم فصل اول و ابتدایی نیم فصل دوم روندی عالی را طی کرد و هوادارانش را امیدوار ساخت تا بار دیگر به عنوان یکی از دو تیم برتر نیم فصل دوم شناخته شده و پس از 5 فصل باز هم جام را در دستان بازیکنان تیم ببینند ولی این روند هرگز تداوم نیافت!استقلال در اولین دیدار سال 1398 رودرروی پرسپولیس، دربی را به شکلی واگذار کرد که فقط بازی درون زمین را نباخت! استقلال به ویژه پس از دریافت گل از پرسپولیس باز هم دچار همان وضعیت روحی همیشگی شده و به جای بازگشت به بازی، رو به فوتبال بی هدف آورد.

این تیم در ادامه پس از بدست آوردن یک پنالتی (که پرسپولیسی ها همچنان بر صحت آن مسأله دارند) بهترین فرصت برای بازگرداندن امید به اردوگاه آبی تیم شان را از دست دادند! نه فقط با یک ضربه به بیرون از چارچوب، بلکه خواهش و تمنای رحمتی از منشا، ناراحتی پاتوسی و دلخوری شفر از اینکه روی حرفش حسابی باز نشده بود از یکسو و درگیری های درون رختکن بین کادر پزشکی با یکی از مربیان تیم، فریادهای اعتراضی پاتوسی بر سر فرشید اسماعیلی و در نهایت ورود ایسما و فرشید باقری به غائله، همه و همه موجب شد تا استقلال ناخواسته یا خودخواسته وارد بحرانی تازه شده و به روزهای ابتدایی فصل برگردد. همان هفته هایی که نبود تیام، جپاروف، ابراهیمی، نورافکن و سید مجید حسینی سایه سنگینی بر تیم انداخته و استقلال را دچار تَوَهُّمِ "خود ضعیف بینی" کرده بود!

حاشیه های شکست دربی بلافاصله پس از به صدا درآمدن سوت اشکان خورشیدی داور دربی، برای استقلال سوت خورد و هواداران این تیم جلوی اتوبوس تیم را گرفته و رحمتی را بازخواست کردند! ادامه این اتفاقات در مصاف با سایپا زمانی بود که رحمتی برای گرم کردن سید حسین حسینی به زمین رفت و از سوی هوادارانی که با راه رفتنش در زمین احساس غرور می کردند او را هو کرده و علیه اش شعار دادند!فرشید اسماعیلی هم وضعیتی شبیه به رحمتی داشت. پنالتی زن دربی که می خواست با ضربه چیپش بیرانوند را از نظر روحی تنزل بدهد حالا خود در وضعیت بد روحی قرار گرفته است. تا حدی که در دیدار با سایپا مستحق بازی در ترکیب اصلی شناخته نشده و در دقیقه 79 به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت!

به این اتفاقات اضافه کنید مصدومیت وریا غفوری که باز هم نتوانست برای دیدار با الهلال استقلال را همراهی کند. آسیب دیدگی روزبه چشمی و برطرف نشدن کامل مشکل طارق همام را! فرشید باقری و مهدی قائدی نیز تحت تأثیر حواشی دربی و وضعیت روحی بد تیم فعلا از حضور در تمرینات محروم شده اند! نداشتن زمین تمرین و کار روی چمن مصنوعی هم از دیگر معضلات باشگاه استقلال در مهمترین روزهای سال است که این تیم تنها شانسش برای کسب سهمیه آسیایی فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار بگیرد! اما با از دست رفتن 3 امتیاز بازی دربی و 2 امتیاز دیدار با سایپا، در حالی که پیش از دربی 2 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت حالا با صدر جدول 7 امتیاز فاصله دارد!

از سوی دیگر استقلال در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حالی باید به مصاف الهلال قدرتمند برود که نه روحیه مناسبی برای این دیدار دارد و نه امیدی برای صعود! این تیم که رودرروی الدحیل شکست خورده و با العین در تهران مساوی کرد تنها با یک امتیاز در قعر جدول گروه C جاخوش کرده و اگر الهلال را نبرد عملا لیگ قهرمانان را نیز همچون جام حذفی از دست داده است.

باشگاهی که با یک حساب سرانگشتی همراه با ضرر و زیانی که بابت جذب و دفع الحاجی گرو و مارکوس نویمایر داشته تاکنون قریب به 40 میلیارد تومان هزینه در فصل هجدهم داشته اگر سهمیه آسیایی را هم کسب نکند با وضعیتی بدی مواجه خواهد شد. شاید به همین دلایل بوده که گفته می شود در جلسات اخیر هیأت مدیره موضوع تغییر سرمربی هم در دستور جلسه جای داده شده است!

گرچه اخبار رسیده از باشگاه حاکی از این است که در فصل دوم قرارداد شفر دستمزدی یک میلیون دلاری قید شده و با این نرخ ارز اگر استقلال تصمیم به کنار گذاشتنش داشته باشد هزینه ای 14 میلیارد تومانی را متضرر خواهد شد! با این وجود هیچ بعید نیست به پشتوانه حضور یک عضو متمول در هیأت مدیره باشگاه، مدیران این مجموعه، حتی پیه این را هم به تن مالیده و با ادامه روند نتایج ضعیف عذر وینفرد شفر را بخواهند!

یادآور می شود به موارد بالا در وصف حواشی و اتفاقات غیرمعمول در استقلال باید اضافه کرد خرید بازیکنانی همچون مرتضی آقاخان، میثم تیموری، الحاجی گرو، مارکوس نویمایر و یا فرشاد محمدی مهر را که در این مدت یا کلا در لیست 18 نفره جایی نداشتند و یا سرجمع یک فوتبال مفید برای استقلال ارائه نکردند اما همواره بار هزینه های درمانی و مالی باشگاه را روی دوش مدیران آن گذاشته اند!


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال جام حذفی شفر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 رضا پورحسین از مدیران سابق تلویزیون در گفت‌وگو با اکبر نبوی از تغییرات عجیب مدیران در دوره مدیریت عزت الله ضرغامی گفت که به تبدیل صداوسیما به وضعیت کنونی منجر شد. پورحسین گفت: «در تاریخ تلویزیون باسوادترین مدیر، آقای سید محسن مهاجرانی [معاون سیما] بود. او در حالی که در اوج کار بود، در سن ۵۰ سالگی از تلویزیون به دلیل سن بالا رفت!» اظهارات پورحسین را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • فرشباف: تراکتور باید بسته بازی کند و به خط حمله استقلال فضا ندهد/تماشاگران بدانند هنوز فرصت کسب سهمیه آسیا وجود دارد
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم