Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:29:58 GMT

حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا بار دیگر تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۱۷۵۵

حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا بار دیگر تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - حامیان و مخالفان دولت 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا بار دیگر در کاراکاس پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تله سور، حامیان نیکلاس مادورو روز گذشته(شنبه) در خیابان های کاراکاس گردهم آمدند تا ضمن گرامی داشت ششمین سال تظاهرات ضد امپریالیستی در این شهر، از دولت مادورو حمایت و سیاست های مداخله جویانه آمریکا و هم پیمانان این کشور را محکوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد که چند هفته پس از قطع برق و دسترسی محدود به آب در برخی شهرهای ونزوئلا، هزاران مخالف دولت کاراکاس علیه دولت مادورو نیز تظاهرات کردند.
این مخالفان اعلام کردند که اوضاع این کشور طی ماه گذشته وخیم تر شده است.
این تظاهرات به دنبال فراخوان 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا برگزار شد. تظاهرکنندگان در شهر کاراکاس ضمن دادن شعارهای ضد دولتی اعلام کردند که روزها بدون برق را سپری کرده اند و خواهان سروسامان دادن به وضعیت خدمات شهری شدند.
گوایدو نیز در این تظاهرات در جمع حامیان خود گفت: ما فقط برای درخواست دسترسی کامل به آب و برق تظاهرات نکرده ایم. ما اینجا هستیم تا درخواست خود را برای کسب دمکراسی و آزادی اعلام کنیم.
در حالیکه از درگیری های خشونت آمیز میان معترضان و نیروهای پلیس در کاراکاس گزارشی مخابره نشد، اما درگیری هایی میان دو طرف در شهر ماراکائیبو در غرب این کشور صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم می کند.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم

اعتراضات دانشجویان و استادان دانشگاه به جنگ غزه در بیش از ۵۰ ایالت آمریکا در حال پیگیری است. این اولین تظاهرات ضدجنگ برای نسل جدید در آمریکاست که پس از جنگ و لشگرکشی این کشور به عراق متولد شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا