Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آنچه در کتاب مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی سامان یافته است بررسی گردیده توجه به روی‌کرد آرمان گرایانه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مبانی آن است.

این کتاب در سه فصل، یک خاتمه و یک ضمیمه که هر فصلی از چند گفتار در ۲۵۶ صفحه که در فصل اول به کلیات، مفاهیم، مباحث کلی، تعریف واژگان و اصطلاحات مبانی، آرمان‌گرایی، قانون اساسی، حکومت حاکمیت، ولایت فقیه، امامت، امت، و مفهوم سعادت اختصاص دارد و فصل دوم به مواردی از اصول قانون اساسی که با روی‌کرد آرمان گرایانه، مبانی و روی‌کرد قانون اساسی تدوین شده اشاره دارد و مبانی هر کدام را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل سوم به رابطه روی‌کرد آرمان گرایانه با حکومت واحد جهانی امام عصر (ع) و نیز راه‌کارهای اجرایی شدن روی‌کرد آرمان‌گرایانه و اهداف و وظایف حکومت اسلامی پرداخته است و در خاتمه برخی آثار و نتایج فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روی‌کرد آرمان گرایانه مورد بحث قرار گرفته است و بخش ضمیمه به متن عربی و فارسی منشور مدینه اختصاص یافته است.

کتاب مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تألیف محمد فلاح سلوکلایی به همت دفتر نشر معارف در اسفندماه ۱۳۹۷ به بهای ۲۵,۰۰۰ تومان منتشر شد.

کد خبر 4583029

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون اساسی دفتر نشر معارف معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علم در نگاه رهبر انقلاب، یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجّه بیشتری کند.

ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدّنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

کتاب مورد اشاره در ۱۱ فصل می‌کوشد به واکاوی نظریّه‌ رهبر انقلاب در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی در ۸۳۲ صفحه و در قطع وزیر و با شمارگان ۲ هزار جلد و با بهای ۴۲۰ هزار به زودی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6097066 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است