Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@18:48:45 GMT

چند ساعت بعد از ورزش کردن غذا بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۵۱۲

چند ساعت بعد از ورزش کردن غذا بخوریم؟

علی ارغوانی متخصص داخلی اظهار کرد: اگر بدن دچار کم آبی شود، دیگر قادر نخواهد بود با توان کافی به ورزش خود ادامه دهد، حتی کاهش یک تا ۲ درصد از آب بدن، روی بازدهی ورزشکار موثر است، از این رو توصیه می‌شود روزانه به تعداد زیاد مایعات بنوشید.

وی ادامه داد: بیشتر ورزشکاران روزانه به ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ کالری نیاز دارند، بنابراین میزان آب مورد نیازشان نیز ۵/۲ تا ۵/۴ لیتر در روز است، همچنین باید قبل، بعد و در حین انجام تمرین آب و مایعات بنوشند؛ ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قبل از ورزش باید ۳۶۰ تا ۶۰۰ میلی لیتر آب نوشید، در حین ورزش، هر ۱۵ دقیقه یک بار ۲۴۰ میلی لیتر آب نوشید، پس از ورزش به ازای هر نیم کیلوگرم کاهش وزن ۳۶۰ تا ۶۰۰ میلی لیتر آب بنوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توصیه‌های لازم برای تامین مایعات مورد نیاز بدن

این متخصص داخلی گفت: قبل از تشنه شدن آب بنوشید، هر کجا می‌روید، یک بطری آب همراه خود داشته باشید، مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید، زیرا حاوی آب زیادی هستند، به مقدار کافی غذا مصرف کنید تا انرژی لازم را برای ورزش کردن داشته باشید.

ارغوانی تشریح کرد: بالا بودن سطح فعالیت بدنی و مقدار عضلات بدن در ورزشکاران باعث می‌شود نسبت به دیگر افراد، بیشتر انرژی مصرف کنند.

تذکرات مهم برای تعیین کالری مورد نیاز

وی گفت: وعده‌های غذایی را به طور پیوسته، منظم و سر ساعت مصرف کنید و هیچ وعده‌ای را حذف نکنید، میان وعده نیز مصرف کنید، غذا‌های انرژی‌زا مانند کشمش، آجیل، پنیر، شیر، ماکارونی، برنج، نان و غلات را مصرف کنید، در تمام وعده‌های غذایی خود نوشیدنی‌های پر انرژی مثل شیر، نوشیدنی‌های مخصوص ورزش، آب پرتقال و سایر آب میوه‌ها مصرف کنید.

این متخصص داخلی افزود: بعد از تمرین یک تا ۲ ساعت بعد از هر بار تمرین ورزشی، یک وعده غذایی که حاوی کربوهیدرات، پروتئین و مایعات فراوان است را مصرف کنید.

ارغوانی یادآوری کرد: وعده غذایی بعد از تمرین، مواد مغذی لازم برای ترمیم و بازیافت عضلات بدن ورزشکار را تامین می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد یک تا ۲ ساعت بعد از تمرین، بدن آماده دریافت مواد غذایی است. در این زمان باید مایعات، کربوهیدرات و پروتئین کافی به بدن فرد برسد تا ذخایر گلیکوژنی عضلات پر شود و فرآیند سنتز پروتئین برای ساخت عضلات شروع شود.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • کاربرد های پمپ آب
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی