Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:45:54 GMT

سفر با قطار در ایام نوروز امسال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۵۶۰

سفر با قطار در ایام نوروز امسال افزایش یافت

محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس سفرهای نوروزی از اقصی نقاط کشور با قطار در مسیر خراسان و مشهد طی تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد بیشتر شد.
وی رضایت، راحتی مسافران و کاهش تاخیر قطارها را از دیگر عوامل رشد مثبت عملکرد ناوگان مسافربری راه آهن ذکر و بیان کرد: از 25 اسفند گذشته تا پایان هفدهمین روز فروردین ماه جاری 916 هزار و 300 نفر با قطار از 29 شهر و مرکز استان کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد به صورت رفت و برگشت جا به جا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به راه اندازی چهار مسیر ریلی جدید طی نوروز امسال از مشهد به مقصد شهرهای کرمانشاه ، همدان، ارومیه و رشت نیز اشاره و بیان کرد: برای جا به جایی این تعداد مسافر دو هزار و دو رام قطار مسافربری برنامه ریزی شد. در این میان تنها حرکت یک قطار در مسیر مشهد - اهواز به دلیل بروز سیلاب در خطوط راه آهن جنوب لغو گردید اما بقیه سفرهای ریلی مطابق برنامه قبلی صورت گرفتند.
مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: 97 درصد این قطارها راس ساعت مقرر و سه درصد با تاخیر متوسط 24 ثانیه از مشهد به سوی مقصد حرکت کردند که نشانگر کاهش 36 درصدی تاخیرها از مبدا نسبت به پارسال است.
وی گفت: 50 درصد قطارهای مسافربری کشور در تعطیلات نوروزی به مشهد رفت و آمد دارند. سالانه 14 میلیون نفر معادل 42 درصد مسافران شبکه ریلی کشور به خراسان رضوی سفر می کنند.
3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایام نوروز تعطیلات نوروزی خراسان رضوی رفت و برگشت مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه

اداره راه‌آهن افغانستان از حرکت دومین محموله ریلی این کشور به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بخت‌الرحمان شرافت» رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیشنخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل 1100 تُن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلیایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه از مسیر ایرانراه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

گفتنی است که این محموله به دلیل طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان متوقف شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اداره راه‌آهن ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرده است، اما کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • گره اندر گره
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد