Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:26:19 GMT

بحران ونزوئلا محور سفر دستیار وزیر امورخارجه به کاراکاس

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۶۳۴

بحران ونزوئلا محور سفر دستیار وزیر امورخارجه به کاراکاس

تهران-ایرنا- دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در صدر هیاتی به منظور تداوم رایزنی ها درباره شرایط ونزوئلا امشب عازم این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سفر «محسن بهاروند» مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه به ونزوئلا در راستای تداوم رایزنی های سیاسی دو کشور درباره شرایط داخلی این کشور و بررسی راه های تقویت و گسترش بیشتر روابط و همکاری های سیاسی و اقتصادی بین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، دستیار وزیر امور خارجه اسفند سال گذشته نیز به منظور گفت وگو با مقامات روسیه درباره بحران ونزوئلا به این کشور سفر و با همتایان روس خود در مسکو به دیدار و تبادل نظر پرداخت.
بهاروند در دیدار با «باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ» مدیر کل آمریکای شمالی و «آلکساندر شتینین» مدیر کل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر قانونی بودن دولت «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا گفت: ایران با دخالت خارجی در مسائل داخلی ونزوئلا و با اقدامات یک جانبه خلاف منشور ملل متحد از جمله دخالت در امور داخلی کشورها و تهدید به استفاده از زور بر علیه دولت ونزوئلا مخالف است.
ونزوئلا از ژانویه سال 2019 و در پی اعلام ریاست جمهوری خود خوانده «خوان گوایدو» رییس مجمع ملی این کشور با بحران روبرو شده است. از زمان آغاز بحران جمهوری اسلامی ایران همواره بر قانونی بودن دولت «نیکولاس مادورو» تاکید کرده و درباره دخالت های خارجی در این کشور هشدار داده است.
‌سیام**9402**2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بحران ونزوئلا محسن بهاروند نيكولاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس