Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود مشکلات عدیده‌ای در مناطق سیل‌زده خواهیم داشت ولی با رعایت حداقل‌ها، تا این لحظه بیماری واگیرداری نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، مهرداد شریفی اظهار کرد: اکیپ‌های بهداشتی درمانی در دقایق نخست وقوع سیل در کنار مردم قرار گرفتند. در حوزه خدمات‌رسانی در کنار مردم هستیم با این وجود اگر ما همه وظایمان را انجام دهیم اما مردم در کنار ما نباشند، شاید به هدفمان نرسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار اول از مردم این است که به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان ما توجه و بهداشت فردی را رعایت کنند. اگر بهداشت فردی رعایت شود، می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌های روده‌ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: در اردوگاه‌هایی که تحت مدیریت ما هستند، بستر مورد نیاز حوزه سلامت فراهم شده است. آب آشامیدنی سالم و آب برای سرویس‌های بهداشتی فراهم شده است. شهرداری‌ها نیز در بحث جمع‌آوری زباله‌ها در کنار ما قرار گرفته‌اند. اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود ما مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت ولی با رعایت حداقل‌ها، تا این لحظه بیماری واگیرداری نداشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در این شرایط یخچال وجود ندارد و هوا نیز در خوزستان نسبتاً گرم است. به سیل‌زدگان توصیه می‌شود غذا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف کنند و غذای باقیمانده را تحت هیچ شرایطی مصرف نکنند زیرا این غذا محل رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است و می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود.

شریفی افزود: در بحث آب آشامیدنی نیز به مردم توصیه می‌شود از هر آبی استفاده نکنند. یا از آب بسته‌بندی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد یا از آب تانکرهایی که نشان شرکت آب و فاصلاب بر آنها زده شده است استفاده کنند. ما نیز در اداره بهداشت به طور مداوم کار کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی را انجام می‌دهیم. این مسائل خط قرمزهای ما هستند که امیدواریم در این راستا توجهات ویژه‌ای صورت گیرد تا مردم به بیماری‌های روده‌ای مبتلا نشوند.

وی خاطرنشان کرد: کنسروهایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد حتماً باید قبل از مصرف به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شوند. از مردم می‌خواهیم تحت هیچ شرایطی این کنسروها را نجوشیده استفاده نکنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها، سلامت روان سیل‌زدگان، مسائل بهداشت محیطی و تغذیه‌ای نظارت خواهیم داشت. پیش از وقوع سیل از زمانی که اعلام خطر شد، برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و تا این لحظه کمبود نیروی انسانی نداشته‌ایم. تیم‌های بهداشتی و پزشکی ما مستقر شده‌اند و واکنش سریع خود را انجام داده‌اند. شهرستان‌های معین که درگیر سیل نیستند نیز انتخاب شده‌اند تا به ما کمک کنند. حتی برخی از تیم‌های آنها به کمک ما شتافتند.

شریفی تصریح کرد: چیزی که در اردوگاه‌ها شاهد بودیم این بود که برخی افراد غریبه مواد غذایی بین مردم توزیع می‌کنند. توصیه من این است که مسئولان اجازه ورود مواد غذایی از سوی افراد غریبه را ندهد، مصرف‌کنندگان نیز مواد غذایی از افراد غریبه دریافت نکنند.

وی در خصوص بیماری‌هایی که در شرایط اولیه سیل ایجاد می‌شود، گفت: بیماری‌های روده‌ای، بیماری‌های انگلی و هپاتیت آ بیماری‌هایی هستند که در این شرایط ایجاد می‌شوند که همه این بیماری‌ها را تحت کنترل داریم. اگر به حوزه غذا توجه شود این بیماری‌ها را نخواهیم داشت. عقرب‌زدگی و مارزدگی نیز از مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشیم و اگر مسأله‌ای برای مردم پیش آمد باید سریع به همکاران ما مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در بحث بهسازی محیط‌های سلامت، نظارت اعمال و به مسئولان در موارد مورد نیاز تذکرات لازم داده می‌شود. به مردم توصیه می‌کنیم در کنار مسیر سیلاب‌ها و لبه پل‌ها قرار نگیرند. همچنین از مردم می‌خواهم به نظافت محیطی که در آن زندگی می‌کنند توجه کنند. شاید خیلی از سازمان‌ها در حال حاضر نتوانند کار خدماتی انجام دهند.

وی افزود: در خصوص فاضلاب جلسات متعددی گرفتیم. مشکلات فاضلاب منطقه پردیس و خیابان ۱۷ کیانپارس در حال رفع شدن است.

شریفی گفت: خط قرمز ما سلامتی مردم است. مردم می‌توانند هر مشکلی در این زمینه دارند با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت سیل منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود