Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سبحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نوروز امسال 113 هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی این استان از مبادی شهرستان های مختلف به سایر نقاط جابه جا شده اند.
وی افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال 126 هزار نفر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال استقبال مسافران از سفر با ناوگان اتوبوسی افزایش یافته است گفت: با توجه به شرایط جوی، بارندگی و حوادث سیلاب، مردم سفر با ناوگان سنگین را ترجیح دادند این در حالی است که پیش از این، رغبت مردم به سفر با ناوگان سبک بویژه سواری کرایه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سبحانی گفت: شمار مسافران جابه جا شده با ناوگان اتوبوسی در طرح نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 درصد رشد دارد و سفرها با ناوگان مینی بوسی و سواری عمومی به ترتیب 20 درصد و 11 درصد کاهش دارد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال 40 درصد سفرها با ناوگان عمومی، با اتوبوس، 34.5 درصد از سفرها با ناوگان مینی بوسی و 25.5 درصد از سفر ها با ناوگان سواری بوده است.

* بازگشت نرخ ها به روال قبل
سبحانی در باره نرخ جابه جایی مسافران نوروزی گفت: در طرح نوروزی، کرایه جابه جایی مسافران از 25 اسفندماه سال گذشته، 20 درصد افزایش یافت اما از امروز این نرخ ها به روال پیش بازگشته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: از امروز نرخ ها همان ارقام پیش از طرح نوروزی است و شرکت ها حق
ندارند بیش از نرخ های تعیین شده، وجه دریافت کنند.
در خراسان شمالی 36 شرکت مسافری نسبت به جابه جایی مسافران با حمل و نقل عمومی مبادرت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حمل و نقل عمومی خراسان شمالی راهداری و حمل و نقل جاده مسافران مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور، طی سال  ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند. 

باقری افزود: از این تعداد، یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است. 

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم