Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی ایام نورز امسال و در بازه زمانی یکم فروردین تا 15 همین ماه 52 هزار و 814 نفر از مراکز تاریخی، توریستی و تفریحی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.
وی اظهار داشت: از مجموع بازدید کنندگان، 40 هزار و 958 نفر از جاذبه های تارخی و فرهنگی و 11 هزار و 6546 نفر نیز از جاذبه های طبیعی شهرستان سلطانیه دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده 336 نفر در اکیپ های موقت، 542 نفر در چادرهای مسافرتی، 479 نفر در ستاد اسکان فرهنگیان، 417 نفر در خوابگاه ها و 878 نفر نیز در سالن های ورزشی این شهرستان اقامت داشتند.
وی اضافه کرد: این در حالی است نوروز سال گذشته 100 هزار گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان بازدید داشتند که این تعداد در سال جاری به نصف کاهش یافت که شرایط نامساعد جوی و وقوع سیل در مناطق مختلف کشور از دلایل بروز این مساله است.
عسگری افزود: یکی از اقدامات خوب و موثر میراث فرهنگی سلطانیه برگزاری برنامه های مربوط به نوروزگاه بود که با استقبال گسترده علاقه مندان مواجه شد و حتی مدت ماندگاری آنها را از 40 دقیقه به سه ساعت افزایش داد.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلطانیه ادامه داد: شمار بازدید های انجام شده از مراکز بین راهی و پذیرایی 19 مورد و مراکز اقامتی نیز 13 مورد بود که طی ایام یاد شده به یک مورد شکایت رسیدگی شد.
وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال و با برگزاری برنامه های مفرح مدت اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان رشد داشت و درمیان گنبد سلطانیه بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه در سال 1310 در فهرست میراث ملی و تیرماه سال 1384در فهرست میرات جهانی (یونسکو) ثبت شده است.
این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان زنجان جاذبه های طبیعی صنایع دستی و گردشگری مسافران یونسکو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است