Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، علی اسدی، معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از آماده باش کارشناسان سلامت روان در سیل‌های اخیر و مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل استان لرستان خبر داد.
وی افزود: به دنبال حادثه ناگوار سیل اخیر در استان لرستان، گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی و همکاری دفتر سلامت روان معاونت بهداشت، اقدامات لازم در حوزه سلامت روان را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسدی گفت: اعلام آماده باش به تمام کارشناسان سلامت روان شاغل در حوزه دانشگاه، تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی برای تمام کارشناسان سلامت روان با هدف هماهنگی در راستای اقدامات مورد نیاز روانی اجتماعی برای آسیب‌دیدگان، بازدید مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه از مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب دیده به منظور ارزیابی اولیه از سطح آسیب و واکنش‌های روانی مردم پس از حادثه، تشکیل ۹ تیم سلامت روان (۱۸ روانشناس) و استقرار آن‌ها در شهر‌های خرم آباد، پلدختر و معمولان، استقرار ۵ کارشناس سلامت روان در شهرستان الیگودرز، دو کارشناس در شهر ازنا و دو روانشناس در شهرستان کوهدشت از جمله اقدامات دیگر در این راستا هستند.
وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌های همکار در حوزه سلامت روان جهت اقدام یکسان در راستای مداخلات روانی اجتماعی به استناد ابلاغیه برنامه جامع بازتوانی روانی در حوادث از طرف وزارت کشور، تهیه و توزیع پیام‌های سلامت روان با مضامین آشنایی مردم با علایم و نشانه‌های استرس، اضطراب، ترس و واکنش‌های روانی ناشی از حادثه در افراد به ویژه کودکان و زنان باردار، حضور کارشناسان سلامت روان در کنار مردم آسیب دیده و ارائه خدمات اولیه روانشناختی به افراد نیازمند، هماهنگی با حوزه غذا و دارو جهت توزیع و ارسال دارو‌های مورد نیاز روانپزشکی برای بیماران روانی و اعتیاد و هماهنگی با روانپزشک مشاور علمی برنامه سلامت روان دانشگاه برای ارائه خدمات سلامت روان در مناطق آسیب دیده نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت وزارت بهداشت سلامت روان علی اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان