Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: ۲۴ خانه امن برای زنانی که در معرض خشونت قرار می‌گیرند یا از خانه متواری می‌شوند وجود دارد، این خانه‌ها در شرایطی احداث شده‌اند که خیلی‌ها به ما انتقاد می‌گرفتند و می‌گفتند ما می‌خواهیم این زنان و دختران از خانه بیرون بیایند، در حالی که ما اعتقاد داریم وقتی دختری از منزل فرار می‌کند حتما اشکالی در آنجا وجود دارد و باید ورود حرفه‌ای به آن کرد تا مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۳۶ مرکز اورژانس اجتماعی در حال حاضر فعال است و چنانچه شهری این مرکز را ندارد، مراکز مداخله در بحران را داریم که این زنان را می‌پذیرند و زنانی که در معرض خشونت قرار گرفته می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ البته زنان آسیب‌دیده با زنانی که در معرض خشونت قرار دارند باید تفکیک شوند، بسیاری از اوقات زنان خشونت‌دیده با فرزندان خود می‌آیند، در حالی که زنان آسیب‌دیده مشکلات دیگری دارند و در حال حاضر ۷ مرکز دولتی و ۱۷ مرکز غیردولتی پذیرای زنان در معرض خشونت است.

وی گفت: در این مراکز که بیشتر جنبه حمایت‌های روانشناسی دارد، فرد را از استرس و خشونت جدا کرده و چنانچه آسیب جسمی دیده باشد، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمارستان‌ها معرفی می‌شود.

طبق آخرین آمار موجود، ۱۵۰۰ زن در معرض خشونت به خانه‌های امن مراجعه کرده‌اند و حدود ۱۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی برای مداخله اولیه در این زمینه شده است

وی تصریح کرد: از طرفی باید مشکل خانواده‌های این چنینی بررسی، مداخله و حل شود، چرا که هم آزاردیده و هم آزاردهنده باید بررسی شوند و این در حالی است که ۲۶ درصد افراد بالای ۱۵ سال یکی از اختلال‌های روانشناختی را دارند که نیازمند درمان هستند، به طور مثال؛ در تهران موردی را داشتیم که پدر به دلیل این اختلالات روانی نمی‌گذاشت فرزند دبیرستانی‌اش سه ماه به مدرسه برود.

وی گفت: گاهی هم مداخله ساده کافی نیست و آزاردهنده باید تحویل قاضی شود اما به طورکلی سیاست ما این است که در کنار خانواده باشیم و گام اول، خانواده و مهارت‌آموزی آن است، گاهی نیز چاره‌ای وجود ندارد و آن خانواده باید تحت پوشش بهزیستی بیاید.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجرای چنین مدلی در منطقه ودر کشورهای همسایه بی‌نظیر است، چرا که مددکاران اجتماعی با مداخلات و مهارت‌های لازم، پای کار می‌آیند.

فرید گفت: طبق آخرین آمار موجود، ۱۵۰۰ زن در معرض خشونت به خانه‌های امن مراجعه کرده‌اند، البته شیوع‌شناسی این موضوع هنوز در کشور نشده، اما طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۱۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی برای مداخله اولیه در این زمینه شده است.

وی گفت: بسیاری از آزارها ممکن است جسمی نباشد، تهدید و توهین گاهی بسیار شکننده‌تر و تأثیرگذارتر می‌تواند باشد که در همه این موارد مددکاران اجتماعی وارد عمل شده و آن را آسیب‌شناسی می‌کنند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 زنان خشونت زنان در معرض خشونت دختران فراری خانه‌های امن معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور حبیب‌الله مسعودی  فرید احداث ۲۴ مرکز برای دختران فراری اورژانس اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زنان خشونت زنان در معرض خشونت دختران فراری خانه های امن معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در بازدید از مجتمع ابوالفتوح رازی(ویژه مادران) واحد یادگار امام خمینی شهرری با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع اشتغال، تحصیل و تدریس زنان در این مجموعه، نقش بانوان را در تعلیم و تربیت اجتماعی تشریح کرد.

وی از مجتمع ابوالفتوح رازی واحد یادگار امام خمینی شهرری به‌عنوان تنها دانشکده مختص مادران در دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و با تأکید بر نقش مهم بانوان در تعلیم و تربیت اجتماعی عنوان کرد: مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله امور زنان و خانواده نگاه ویژه‌ای دارد و موضوع تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم در دانشگاه است و یکی از پایه‌های آن بانوان هستند؛ بنابراین باید نقش خود را در پیشبرد تعلیم و تربیت اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده افزود: زنان به‌خصوص زنان دانشگاهی در سه طیف دانشجویی، استادی و کارمندی باید علاوه بر اثرگذاری از طریق ارتباط صحیح و درست در ترویج سبک زندگی دینی تلاش کنند.

قاسمی با بیان اینکه خانواده موضوعی مهم و جدی در سطح جامعه است، ادامه داد: معتقدیم بهتر شدن شرایط زنان و شرایط خانواده موجب تغییرات مثبت در شرایط جامعه می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه علم فعالیت دارند جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند، تأکید کرد: معلمان و استادان زن نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در جامعه دارند. سهم بانوان استاد در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، فرهنگ‌سازی، هویت‌بخشی به نسل نو، آینده‌سازی، مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر همه آسیب‌های تهدید کننده و توسعه کشور بسیار مهم می‌باشد.  

وی خاطرنشان کرد: هویت زن امروز جامعه ایرانی فارغ از جنسیت، هویّتی مبتنی بر کرامت انسانی بوده و قرار است در چشم‌انداز سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با تعریف این هویت، دوشادوش مردان در اثرگذاری اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در دو نهاد خانواده و جامعه نقش‌آفرینی کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان علاوه بر خانواده در جامعه هم اثربخش هستند، اظهار کرد: بانوان می‌توانند هم خودآگاهی و هم آگاهی‌بخشی را افزایش دهند. زن ایرانی یک هویت اجتماعی سیاسی دارد که در کنش اجتماعی تأثیرگذار است و در طول این چند دهه شاهد یک انسجام اجتماعی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان