Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در سخنانی اظهار داشت: آب ۷۴ روستا در شهرستان‌های پلدختر و چگنی بر اثر سیل همچنان قطع است.

وی، گفت: از ۷۹۶ روستایی که مشکل قطعی آب داشته‌اند ۷۴ روستا همچنان آب آشامیدنی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، افزود: تخریب راه دسترسی روستاهای پلدختر و قطع برق در شهرستان چگنی موجب شده تا نتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاکاوند، افزود: در صورت مرتفع شدن مشکل به سرعت آب این روستاه ها را نیز وصل خواهیم کرد.

قطع راه ارتباطی ۳۶ روستا در شهرستان کوهدشت

این روستاها در بخش «کوهنانی»، کوهدشت شمالی و «طرحان» قرار دارند.

۱۸ روستا در بخش «کوهنانی» شامل ۱۰ روستا در «رودبار»، ۵ روستا در «وِزکور» و ۶ روستا در «عالین آباد» بعد از گذشت ۶ روز از وقوع سیل همچنان قطع است.

همچنین راه ارتباطی ۱۵ روستای کوهدشت شمالی و ۳ روستا در منطقه «سیاپله» بخش «طرحان» قطع است

با قطع راه شهر «گراب» به کوهدشت در گردنه «پای آستان» به علت ریزش کوه تردد ۲۰ هزار نفر ساکن بخش «گراب» به سختی از طریق جاده فرعی «کوهنانی» به کوهدشت انجام می‌شود.

خسارت سیل به ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان

جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان در سیل اخیر آسیب دید.

وی، گفت: از این تعداد ۷۵۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۹ هزار و ۲۵ واحد دیگر نیازمند به تعمیر دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، افزود: مددکاران و کارشناسان بیمه با مراجعه به درب منازل آسیب دیدگان نسبت به ارزیابی خسارات اقدام کردند.

محمدی فارسانی، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان اقدام خواهد شد.

راه ارتباطی ۲۴۳ روستا همچنان مسدود است

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: در پی جاری شدن سیل اخیر لرستان، راه ارتباطی ۸۱۶ روستای استان مسدود شده بوده که تا کنون راه ارتباطی ۵۷۳ روستا باز گشایی شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی ۲۴۳ روستا از شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، بروجرد، نورآباد، الیگودرز، کوهدشت، الشتر، ازنا و دوره چگنی، افزود: تا پایان هفته راه ارتباطی ۷۰ درصد از این روستاها باز می‌شود.

برق ساکنان ۲۱ روستا در شهرستان دلفان همچنان قطع است

حشمت الله بهمنی فرماندار شهرستان دلفان با اشاره به قطع برق ساکنان ۲۱ روستای این شهرستان، اظهار داشت: آب آشامیدنی ۹ روستا کماکان قطع است.

وی، افزود: همه نیروهای امدادیِ سپاه ارتش، بسیج، هلااحمر و راهداری درتلاش هستند تا هرچه سریع‌تر مشکلات این روستاها مرتفع شود.

فرماندار دلفان، عنوان کرد: همچنین خطر رانش زمین «چشمه مورینه» دلفان را تهدید می‌کند.

کد خبر 4583517

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور پلدختر شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم