Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:31:26 GMT

سيل بيش از 500 ميليارد تومان به صحنه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۴۲۱۱

سيل بيش از 500 ميليارد تومان به صحنه خسارت زد

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- فرماندار صحنه گفت: در يک برآورد تخميني، سيل و بارندگي بيش از 500 ميليارد تومان خسارت به اين شهرستان وارد کرد که اين آمار پس از اتمام ارزيابي کارشناسي، قابل تغيير است.

نورالدين فرزادي پور روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: اين خسارت بيشتر به بخش کشاورزي، منازل مسکوني و پل ها وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در سيل و بارندگي هاي اخيري که در استان کرمانشاه اتفاق افتاد شهرستان صحنه نيز از اين جبهه هاي باراني تاثير پذيرفت و در بارش آخر به دليل حجم بزرگ بارندگي و سيلاب هاي شهرستان هاي فرادست، خسارات مالي به تاسيسات زيربنايي و اراضي کشاورزي آن وارد شد.
فرماندار صحنه با بيان اينکه وضعيت صحنه نسبت به ساير شهرستان هاي استان در پي اين حادثه متفاوت بود، افزود: اين شهرستان به دليل داشتن چهار رودخانه پرآب گاماسياب، دينورآب، بهره مند و مريم نگار از اين بارندگي ها تاثير بيشتري پذيرفت که هرکدام از اين رودخانه ها به نوعي مسير آوردگاه سيلاب هاي شهرستان هاي فرادست همانند کنگاور، نهاوند، اسدآباد و سنقرو کليايي هستند.
وي افزود: از همين رو صحنه علاوه بر نزولات آسماني که داشت شاهد عبور همه سيلاب هاي شهرستان هاي فرادست در بستر اين رودخانه ها بود که با هدايت و تدابير درنظرگرفته شده از اين شهرستان عبور کرد.
**20 هزارهکتار اراضي کشاورزي دچار آبگرفتگي شد
فرزادي پور افزود: ظرفيت رودخانه گاماسياب که به طول 45 کيلومتر از صحنه عبور مي کند به ميزان 600 مترمکعب است در حالي که در پي بارندگي هاي اخير يک هزار و 500 مترمکعب آب در ثانيه وارد حوزه شهرستاني ما شد و نزديک به 20 هزار هکتار از اراضي کشاورزي منطقه را دچار آبگرفتگي کرد.
وي با بيان اينکه 53 روستا در محاصره سيل بودند، ادامه داد: با اقدام هاي پيشگيرانه ميزان آسيبي که به منازل مسکوني رسيد بسيار اندک بود و تعدادي از منازلي که در معرض سيل قرار داشتند را تخليه کرديم و 20 روستا که در معرض سيل قرار داشتند، جابه جا کرديم.
**10دستگاه پل به دنبال سيلاب تخريب شد
اين مسوول ادامه داد: در پي اين بارندگي، 10 دستگاه پل استقرار يافته بر رودخانه ها بر اثر فشار سيلاب ها تخريب شد و يک هزار واحد مسکوني گلي به دليل کاهش مقاومت در برابر شدت و حجم باران به نوعي آسيب ديدند و به شکل خميري درآمدند.
فرزادي پور به وجود چندين رانش و نشست زمين به دنبال بارندگي و سيل اشاره کرد و اضافه کرد: در کل مي توان گفت که وضعيت سيلاب ها را به گونه اي مديريت کرديم که خسارات آن کاهش يابد که ناشي از تصميم مناسب استاندار کرمانشاه و معاونان وي، ستاد مديريت بحران استان و شهرستان، همراهي مديران شهرستاني و مشارکت بخش خصوصي و مردمي براي به کارگيري تدابير پيشگيرانه بود.
وي با بيان اينکه خسارت جاني در اين حادثه نداشتيم، گفت: پل علي آباد گروس که 25 روستاي شهرستان را به هم ارتباط مي داد بر اثر سيلاب تخريب شد که تنها با گذشت يک هفته، با تصميم ستاد مديريت بحران استان، حضور فعال سپاه پاسداران و ديگر ارگان هاي مربوطه اين پل امروز با حضور مسوولان استاني و محلي به صورت موقت افتتاح مي شود.
سامانه بارشي قوي که يکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد، در 24 ساعت فعاليت سبب بارش شديد و به دنبال آن آبگرفتگي و سيل منجر شد.
بالاترين خسارت ها به بخش زيرساخت راه هاي اصلي و روستايي و پل ها با 460 ميليارد تومان، نيرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها 389 ميليارد تومان و بخش کشاورزي با خسارت 386 ميليارد تومان عنوان شده است.
استان کرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان باز شده‌اند، اما همچنان ناایمن هستند، زیرا شانه‌ها شسته شده و در برخی محورها زیر آسفالت جاده‌ها خالی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ محمدعلی آخوندی امروز جمعه 7 اردیبهشت گفت: اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در خراسان جنوبی از روز پنجشنبه تا پایان امروز جمعه 7 اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرده، اما این هشدار بیشتر جنبه احتیاطی دارد و در ادامه روند بارندگی‌های روز گذشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به بارش های پراکنده‌ در شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه، افزود: بارندگی‌های شدیدی هم به صورت موردی و در مناطق کوهستانی خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر هیچ محور مواصلاتی مسدودی به دلیل سیلاب های روز گذشته نداریم، اما این محورها همچنان ناایمن هستند، زیرا شانه ها شسته شده و در برخی محورها زیر آسفالت جاده ها خالی شده است.

خسارت کامل به 20 قنات در زیرکوه

آخوندی با اشاره به خسارت سیلاب روز گذشته در خراسان جنوبی، افزود: تیم برآورد خسارت ها ورود جدی به آسیب های زیرکوه داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری  خراسان جنوبی  گفت: در شهرستان زیرکوه خسارت کامل به 20 قنات گزارش شده است.

وی از تلف شدن 300 راس دام در سیلاب روز گذشته شهرستان زیرکوه هم خبر داد و افزود: چندین خانه و آغل و قدیمی تخریب شده است، اما این آمار دقیق نیست و باید سیلاب فروکش کند تا تیم های برآورد خسارت، گزارش دقیقی داشته باشند.

خوسف هم خسارت‌های زیادی دیده است

آخوندی در ادامه از خسارت سیلاب به محورهای مواصلاتی، پل ها و آبنماهای شهرستان خوسف هم خبر داد.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد