Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:28:58 GMT

بازخوانی ۵ کتاب از ابوتراب خسروی در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۴۵۰۵

بازخوانی ۵ کتاب از ابوتراب خسروی در نمایشگاه کتاب

پنج کتاب از مهم‌ترین آثار ابوتراب خسروی توسط نشر نیماژ بازنشر و امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران پویا‌، به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، کتاب‌های «آواز پر جبرئیل»، «رود راوی»، «ملکان عذاب»، «اسفار کاتبان» و «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» آثاری هستند که پیشتر توسط ناشران دیگری منتشر شده و مورد استقبال علاقه‌مندان داستان و همچنین منتقدان ادبی قرار گرفته بود، به‌ نشر نیماژ سپرده شده و قرار است چاپ جدید این کتاب‌ها با ویراست و طرح جلد جدید در نمایشگاه کتاب امسال به مخاطبان عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آواز پر جبرئیل» بعد از «هاویه»، «دیوان سومنات» و «کتاب ویران»، چهارمین مجموعه‌داستان ابوتراب خسروی محسوب می‌شود که این نویسنده در آن به بازآفرینی ادبی مدرنِ قصه‌های تمثیلی شیخ اشراق (شیخ شهاب‌الدین سهروردی) پرداخته است.

«اسفار کاتبان» عنوان رمان دیگری‌ است از ابوتراب خسروی که نخستین‌بار سال 1379 منتشر شد. این کتاب سال 1380 به‌عنوان بهترین رمان سال 79 برگزیده شد و جایزه‌ مهرگان ادب به آن تعلق گرفت. داستان از آشنایی اقلیما دانشجوی یهودی و همکلاسی دانشگاهی‌اش سعید که مسلمان است، برای انجام یک تحقیق مشترک، آغاز می‌شود.

موضوع تحقیق نقش قدیسان در ساخت جوامع است که با نقطه‌ی آغاز جداگانه از طرف دو شخصیت داستان دنبال شده و به یک نقطه مشترک می‌رسد. این نقطه، محل اشتراک دو روایت دیگر علاوه بر روایت دو قدیس نیز هست؛ داستان زندگی پدر راوی (سعید) در نقش کاتب مجدد یک روایت قدیمی و داستان عشق تازه اقلیما و سعید. این رابطه خشم متعصبین یهودی را برمی‌انگیزد.

«رود راوی» یکی از مهم‌ترین رمان‌های خسروی‌ است. این اثر در فضایی غریب و سوررئالیستی می‌گذرد؛ فرزند یکی از رهبران فرق مذهبی غیررسمی برای تحصیل پزشکی به شهر لاهور می‌رود تا بتواند در آینده به سایر اعضای فرقه خدمت برساند. اما وی که خود راوی قصه نیز هست، به جای تحصیل به فرقه‌ مخالف فرقه‌ خود می‌پیوندد. سپس به شهر خود «رونیز» برمی‌گردد و در آنجا رهبر فرقه، وی را مأمور به نگارش تاریخ فرقه می‌کند.

«ملکان عذاب» دیگر کتاب خسروی‌ است که به‌عنوان رمان برگزیده‌ سال 1393 جایزه‌ی جلال آل احمد انتخاب شد. این نویسنده در ملکان عذاب سه داستان را که توالی زمانی دارند به صورت غیرخطی روایت می‌کند که داستان اول روایت زندگی شیخ احمد سفلی است، داستان دوم مربوط به زکریاشرف پسر شیخ احمد و داستان سوم نیز روایت زندگی شمس شرف پسر زکریا است.

مراسم تجلیل از «ابوتراب خسروی» در فسا برگزار می‌شود‌

 

کتاب حاشیه‌ای بر مبانی داستان هم شامل مقالاتی درخصوص نظریه‌های داستان می‌شود که خسروی در این کتاب مطرح کرده و موضع خود را نسبت به آنها با مخاطب در میان می‌گذارد. پیش از این کتاب دیگری در همین زمینه با عنوان «حاشیه‌ای بر داستان» از سوی نشر نیماژ منتشر شده بود.

چهار کتاب نخست در تیراژ 2000 نسخه و «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» در شمارگان 1000 نسخه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با نزدیک به ۲۵۰ اثر حضور پیدا خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ کتاب چاپ اولی داریم و از همین ۱۴ کتاب، تعداد ۵ اثر در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مخاطبان ۴۰ کتاب تجدید چاپ داریم که تلاش کردیم به نمایشگاه کتاب تهران برسد.

محمدخانی با بیان اینکه بخشی از کتاب های ما مرتبط با موضوع فلسطین و ضدصهیونیسم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و غزه، دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۱۰ جشن امضا برای ۱۰ کتاب انتشارات روایت فتح برگزار خواهیم کرد افزود: ۴ برنامه رونمایی و تبیین، یک برنامه رونمایی کتاب‌های صوتی ۷جلدی «زندگی»، افتتاحیه دوره دوم آموزشی محققین و نویسندگان با عنوان «دامون»، ویژه برنامه کتاب‌های شهدای فاطمیون در سالروز تاسیس لشگر فاطمیون در روز ۲۰ اردیبهشت از جمله برنامه های انتشارات روایت فتح در ایام نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کتاب غرفه انتشارات روایت فتح هر روز به یکی از شهدا اختصاص دارد که برای آن شهید و کتاب هایی که از آن شهید داریم برنامه های متنوعی از قبیل تخفیف ویژه، مسابقات مختلف تدارک دیدیم که انشاالله در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229634 برچسب‌ها کتابخوانی فلسطین

دیگر خبرها

  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «آقاسید محمود» به نمایشگاه کتاب می آید
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب