Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت:  زیرساخت‌های خوزستان برای این آورد آبی فراهم نشده ‌و این مسئله مشکلات جدی برای استان همراه دارد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس ستاد نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: از آبان‌ماه تاکنون در خوزستان درگیر مسئله سیل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت آنچه در توان داشتیم و باید انجام می‌دادیم را تنها به زمان بارش محدود نکردیم بلکه به طور مستمر و مداوم تمام دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، انتظامی، قضایی و امنیتی از آبان‌ماه تا الان درگیر مسایل مربوط به سیل و بارش‌ها هستند.

وی افزود: یک برنامه جامع نوشتیم و برنامه‌ریزی کردیم تا در حد توان، لایروبی رودخانه‌ها را انجام دهیم. همچنین برای تقویت و استحکام سیل‌بندها و برای آمادگی خود ما، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا در حد توان برای مقابله با شرایط آماده باشیم. در زمان‌هایی که هیچ بارشی در خوزستان نبود بیش از 800 ماشین سنگین در سراسر استان در حال کار بودند و تمام دستگاه‌های خوزستان بسیج شده و تقسیم کار شده بود.

دستور تخلیه 14 روستای حاشیه رودخانه‌های کرخه و دز بخش مرکزی اهواز صادر شدفرماندار اهواز: ساکنین بخش غربی شهر الهایی منازل خود را ترک‌کنندوزیر کشور در اهواز: پرداخت خسارت سیل را ضمانت می‌کنم

استاندار خوزستان گفت: ما این مسیر را طی کردیم و از این طریق توانستیم بارش‌های زیادی که در استان رخ داد را کنترل کنیم. در خوزستان غیر از سیلاب‌های سایر استان‌ها حدود 500 میلی‌متر بارش داشتیم در حالی که میزان بارش‌های بلندمدت ما به طور متوسط 240 میلیمتر است و متوسط بارش خوزستان در سال گذشته تا این موقع کمتر از 200 میلیمتر بوده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: ما خود را برای مواجهه با شرایط آماده کرده بودیم. در عین حال این را در ذهن داشتیم که باید سیلاب‌های استان‌های دیگر را نیز مدیریت کنیم. اگر تاریخچه بارش‌های سیلابی سال‌های مختلف در خوزستان را بررسی کنید می‌بینید که این پربارشی‌ها تنها در یک حوضه بوده است. در این چند سالی که سازمان آب و برق وجود دارد و این آمار ثبت می‌شود تاکنون چنین سالی که همه حوضه‌های آبریز فعال باشند گزارش نشده است.

وی افزود: با مدیریت مناسب و کارهای شبانه‌روزی که انجام شد توانستیم شرایط را کنترل کنیم. آورد آب رودخانه‌های خوزستان در سال‌های قبل از خشکسالی، در یک سال آبی به طور متوسط 27 تا 28 میلیارد مترمکعب بود. در سال گذشته این آورد آب به 13 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرد و ما یک خشکسالی شدید را تجربه کردیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: این آمارها امسال تاکنون حدود 28.5 میلیارد مترمکعب بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم آورد آبی خوزستان تا پایان سال آبی یعنی مهرماه به بیش از 50 میلیارد مترمکعب برسد. زیرساخت‌های خوزستان برای این آورد آبی فراهم نشده است و این مسئله مشکلات جدی برای استان به همراه دارد.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید رئوفی نسب به خبرنگار ما گفت: به دنبال یک نیم فصل تقریبا خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی، از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگوناپذیر هستند، افزود: باتوجه به تغییرات مستمر الگو‌های بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و درحال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از مجموعه سرریز‌ها و نیروگاه رهاسازی می‌شود.

رئوفی نسب ادامه داد: جلسه‌های متعدد کارشناسی باحضور مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان و نیروگاه و سد دز برگزار و وضعیت مدل‌های هواشناسی به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: بخشی از آب نیز به صورت مدیریت شده و براساس تاب آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان