Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) قم گفت: 190 تن از نيروهاي سپاه اين استان با استقرار در شهرهاي پلدختر و چگني استان لرستان و به کارگيري تجهيزات، به مردم سيل زده امدادرساني و خدمات رساني مي کنند.

به گزارش ايرنا، سردار سيد محمد تقي شاهچراغي روز يکشنبه در جلسه شوراي مديريت بحران قم، افزود: ازاين تعداد 90 تَن در پلدختر و 100 تَن در شهرستان چگني مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که 15 درصد از ماشين آلات مهندسي سپاه قم به اين 2 شهرستان ارسال شده است، ادامه داد: در محدوده اين شهرستان ها 202 روستا وجود دارد که ارتباط 70 روستا با شهرستان چگني قطع شده و 14 روستا نيز با هيچ منطقه اي در ارتباط نيست.
وي ادامه داد: بخشي از کمک ها به صورت هوايي با بالگرد، بخشي با تراکتور و بخش ديگري نيز از طريق زميني با گذر از کوه ها به مردم آسيب ديده امدادرساني شده است.
شاهچراغي خاطرنشان کرد: 50 درصد از 2 روستاي شهرستان چگني کاملا زير آب رفته و حدود 80 خانه در شهرستان چگني کاملا تخريب شده است.
وي ادامه داد: برق 70 روستا و آب 40 روستا اين منطقه قطع شده است و اگر براي تخليه گل و لاي از منازل مردم زودتر اقدام نشود، با خشک شدن گل و لاي انباشته شده با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي با بيان اين که آسيب به زيرساخت هايي از جمله آب، برق، گاز و جاده مشکل ساز شده است، گفت: قرار است 800 متر لوله بتني و فلزي براي ترميم بخشي از زيرساخت ها به استان لرستان ارسال شود که تاکنون 220 متر منتقل شده است.
فرمانده سپاه قم با اشاره به اين که تمرکز اصلي روي بازگشايي محورها مي باشد، گفت: يک دوره 6 ماهه براي حضور سپاه قم در اين مناطق در نظر گرفته شده است تا ساخت و سازهاي ضروري در اين مدت انجام شود.
به گفته وي، سطح زندگي مردم شهرستان هاي پلدختر و چگني پايين است و به شدت فقير هستند، به طوري که از جمعيت 50 هزار نفره اين منطقه که عمدتا روستايي مي باشند، بيش از 25 درصد زير پوشش هاي حمايتي هستند و سايرين نيز حداقل زندگي را دارند.
وي با اشاره به حضور چشمگير مردم در کمک به سيل زدگان، بيان کرد: به اندازه بضاعت استان براي پيشگيري از آسيب هاي بعدي سيل در استان لرستان از ظرفيت دستگاه هاي اجرايي و کمک هاي مردمي استفاده شود.
شاهچراغي افزود: با توجه به تمرکز و حجم زياد نيروي حاضر در پلدختر، پيش بيني مي شود تا 2 روز آينده محورهاي اين شهرستان قفل شود که نيازمند تدبير و مديريت جامع است.
وي در ادامه با بيان اين که اگر ماندگاري آب در استان خوزستان بالا باشد، 400 هزار نفر از مردم تحت تاثير سيل قرار مي گيرند، گفت: حدود 200 هزار تَن در منطقه سوسنگرد، حميديه، بستان و رفيه، درگير آب هستند و حدود 80 هزار تَن نيز تاکنون اسکان موقت يافته اند.
** مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب(ع) قم نيز گفت: اين استان در طول تاريخ هميشه پيشتاز کمک هاي مردمي بوده است و هر کسي که در اين عرصه فعال شود از نتيجه دنيوي و اخروي بهره مند خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن اکبري افزود: روز گذشته با چهار تن از مراجع تقليد در قم ديدار داشتيم و همگي بر هماهنگي و هم افزايي ميان مردم و مسئولان در کمک به سيل زدگان تاکيد داشتند.
وي اضافه کرد: جمعي از روحانيون سپاه براي حفظ روحيه مردم و ايجاد اميد ميان سيل زدگان به منطقه اعزام مي شوند.
سيل طي هفته گذشته در لرستان منجر به خسارت هاي جاني و مالي شد و قم به عنوان معين اين استان در سيل اخير تعيين شده است.
جلسه شوراي مديريت بحران استان قم با حضور اعضاي شورا در سالن معصوميه فرمانداري برگزار و اعضا گزارشي از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند؛ در اين جلسه از 2 دستگاه اجرايي فعال در ستاد تسهيلات زائران تقدير شد.
/2085/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان