Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:58:18 GMT

مجلس آماده پذیرش لوایح دولت برای حل مشکلات سیل زدگان است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۴۷۸۲

مجلس آماده پذیرش لوایح دولت برای حل مشکلات سیل زدگان است

تهران- ایرنا- 255 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای با تقدیر از همه دستگاه ها در امدادرسانی به سیل زدگان اعلام کردند: آماده پذیرش لوایح دولت برای تصویب بودجه جهت حل مشکلات مردم مناطق سیل زده هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در بخشی از این بیانیه که در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس قرائت شد، آمده است: در سال جدید بارش باران این رحمت الهی موجب سیل و خساراتی شد و جان تعدادی از هموطنان را گرفت ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب رحمت و غفران الهی برای جانباختگان از اقدامات همه دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح، هلال احمر، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان مجلس در این بیانیه آمادگی خود را برای کمک به دولت برای حل مشکلات سیل زدگان در سراسر کشور اعلام و تاکید کردند: آماده پذیرش لوایح دولت برای تصویب بودجه لازم هستیم.
این بیانیه را احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.
به گزارش ایرنا، بارش های سنگین از روزهای پایانی سال گذشته منجر به وقوع سیل در 24 استان کشور شد؛ در حالی که در موج اول بارش ها، استان های گلستان و مازندران درگیر پدیده سیل شدند، در مراحل بعد استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار این حادثه شدند.
این در حالی است که با بارش های روزهای اخیر احتمال وقوع سیل در برخی نقاط کشور وجود دارد و مدیران ذیربط با مدیریت مخازن سدهای کشور و تخلیه روستاها و شهرهای پایین دست سدها در حال مدیریت بحران و به حداقل رساندن تبعات این پدیده هستند.
قرار بود امروز تعدادی از مسوولان دولتی در مجلس حضور یافته و گزارشی از آخرین وضعیت کمک رسانی به این مناطق ارائه کنند ولی به دلیل سفر وزیران به مناطق سیل زده این موضوع به جلسه دیگری موکول شد و امروز تنها نمایندگان استان های سیل زده گزارشی از وضعیت استان های خود ارائه کردند.
سیام**9121**1058 **1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس بيانيه سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به انتشار هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به هشدار این سازمان مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و نیز وزش شدید باد در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ۱۳ استان تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

وی افزود: این بارش‌ها در روز ۱۱ اردیبهشت نیمه جنوبی استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان شاهد بارش‌های شدید بهاری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این روز استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بارش‌های شدید و رگباری باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند.

وی از هموطنان خواست در این روز‌ها حتی‌امکان از تردد در ارتفاعات و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمودی افزود: هموطنان در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ندای امداد (۱۱۲) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری