Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهرصالحیه گفت: در راستای اقدامات صورت گرفته، هدایت حجم گسترده فاضلاب‌های خانگی در شهرصالحیه به خوبی درحال اجرا می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، علیرضا قربانی شهردار شهرصالحیه صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با رفع خطرات احتمالی در هنگام بارندگی‌ها، عنوان داشت: با انجام محاسبات فنی و دقیق و شیب بندی مناسب کانال سیاب، از راکد شدن نزولات جوی جلوگیری و حجم گستره فاضلاب خانگی شهرهای نسیم شهر، گلستان و صالحیه را به طور مناسب هدایت می نماید از طریق این کانال هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه باتاکید بر هدایت حجم گسترده فاضلاب‌های خانگی شهرستان بهارستان، تبیین کرد: درحال حاضر این روند در شهرصالحیه از شرایط خوبی برخوردار می باشد و آمادگی‌های لازم به جهت تشدید بارش‌ها ایجاد شده است.

قربانی در رابطه با بازدید از وضعیت جریان و حجم رودخانه سیاب طی بارندگی‌های اخیر، گفت: کانال رودخانه سیاب با دهانه ۲.۵ متر و به طول ۲۶۰۰ متر هیچ تهدیدی را متوجه مجاورت رودخانه سیاب نمی کند اما با این حال اکیپ‌های امدادی به صورت مستمر از دبی رودخانه سیاب مراقبت می کنند و در زمان مورد نیاز وارد عمل خواهند شد.

وی همچنین به لزوم انجام اقدامات مناسب در شرایط‌هایی نظیر بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت ساماندهی رودخانه‌ها و عارضه‌های طبیعی در بحران‌های جوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه بود.

شهردار شهرصالحیه درپایان باتوجه به اهمیت ساماندهی رودخانه‌ها در شرایط جوی حاکم، افزود: به امید خدا باقیمانده رودخانه سیاب در حدفاصل شهرصالحیه، روستای علی آباد و شهرک سبزدشت نیز از سوی دستگاه‌های مربوطه به زودی ساماندهی می شود و چالش‌های زیستی، ایمنی و بصری این رودخانه به طور کلی مرتفع می گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل ظرفیت‌های ایجادی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر تهاتر و تسویه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از مجموع بدهی‌های تهاتر شده شامل بدهی به دولت موضوع منابع حاصل از وام‌های داخلی دولت- موضوع ماده ۳۲ قانون برنامه بودجه به میزان هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال، امور مالیاتی ۲۰۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیارد ریال و باز پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال بوده است.

عالی ادامه داد: امید است با توجه به تهاتر و تسویه بخش قابل توجهی از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر نتیجه آن در سرعت بخشی و اتمام پروژه به طرز ملموسی نمایان شود.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم این مهم در صنعت آب استان بوشهر با تمرکز به استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

عالی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از رویکردهای مهم برای پیشبرد پروژه‌های آب و فاضلاب است که در استان بوشهر برای تحقق این مهم از سرمایه گذاران به صورت ویژه حمایت می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال

عالی اضافه کرد: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تأمین آب این پروژه خط کوثر و چاه است که در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستاهای کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

کد خبر 6097021

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد