Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بارندگی‌های مطلوب پر آب شدن ۴۲ درصد سد رئیسعلی دلواری دشتستان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت مردم تبدیل شده که این‌روزها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، سد مخزنی رئیسعلی دلواری در بخش شبانکاره و در  60 کیلومتری مرکز شهرستان دشتستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد رئیسعلی دلواری از نوع بتنی دوقوسی و دارای ارتفاع از پی 102 متر، طول تاج 240 متر، عرض در پی 35 و عرض تاج 5 متر است که ظرفیت مهمی برای گردشگری محسوب می‌شود.

سد رئیسعلی دلواری که در سال 1386 به بهره‌برداری رسید دارای ظرفیت  690 میلیون متر مکعب و مساحت دریاچه 25  کیلومتر مربع و طول دریاچه 7 کیلومتر است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بارندگی‌های امسال وضعیت آبگیری سد رئیسعلی دلواری را بهبود داد به‌گونه‌ای که در 18 روز امسال بیش از 51 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد یاد شده ذخیره شده است.

شاهپور رجایی با بیان اینکه 42 درصد حجم  مخزن سد رئیسعلی‌دلواری پراست افزود:اکنون 290 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد رئیسعلی‌ دلواری ذخیره شده که سال قبل در این زمان میزان ذخیره آب در  سدرئیسعلی‌دلواری 128 میلیون متر مکعب بود.

با توجه به افزایش بارندگی‌ها نسبت به مدت‌زمان مشابه سال‌های گذشته، سد رئیسعلی دلواری این روزها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

بوشهر| 42 درصد مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان پر شد ورود آب بارش‌های باران به رودخانه‌های استان بوشهر 2.5 برابر افزایش یافت بوشهر| سد تنگ‌ارم دشتستان سرریز شد

با توجه به حضور بیش از 30 هزار گردشگردر ایام تعطیلات نوروزی در سد رئیسعلی دلواری ایجاد منطقه گردشگری در این سد می‌تواند در راستای رونق منطقه تاثیرگذار باشد.

 

R41363/P4001/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود

مرتضی سبزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد روایت پیشرفت به‌عنوان بزرگترین حرکت دولت و مردم در عرصه روایت پیشرفت‌ها و تبیین و تشریح دستاوردهای نظام و دولت با دستور ریاست محترم جمهور فعالیت خود را در سطح ملی و استانی آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت با معرفی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر در امر روایت پیشرفت‌ها، در آینده‌ای نزدیک در استان با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد روایت پیشرفت استان ایلام، در این اجلاسیه همچنین برنامه‌ریزی برای افق روایت پیشرفت در استان و اثربخشی اجتماعی روایت پیشرفت با حضور صاحب‌نظران این عرصه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6093268

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران