Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:56:22 GMT

30 رشته قنات در همدان تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۵۲۰۷

30 رشته قنات در همدان تخریب شد

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی همدان گفت: بر اثر سیلاب هفته گذشته در این شهرستان 30 رشته قنات، 15مورد جاده بین مزارع و 10 کیلومتر کانال آب رسانی تخریب شده است.

حسین فضلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اطلاع رسانی و هشدارهای جهاد کشاورزی شهرستان همدان تاکنون میزان خسارت وارده بر اثر سیلاب در بخش زراعی و باغی 12 هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین در بخش دام نیز پنج واحد گاوداری، 15واحد دامداری سنتی و سه واحد مرغداری تخریب شده که در این حادثه ها 2 راس گاو شیری،2 راس گوساله، 24 راس دام سبک و10 هزار قطعه پولت تخم گذار تلف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: برآورد تقریبی خسارت وارده به بخش های زارعت، باغبانی، فنی و زیر بنایی و دامداری این شهرستان تاکنون 700 میلیارد ریال است.
فضلی اظهار داشت: سطحی معادل 28 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان همدان، مرغداریها و دامداریهای صنعتی زیر پوشش بیمه هستند.
وی عنوان کرد: میزان دقیق خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان همدان بزودی اعلام می شود.
به گفته رییس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سیلاب و بارش باران در هفته گذشته سه هزار و 680 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
7523/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تخريب قنات سيلاب خسارت به كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد