Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:11:50 GMT

توسعه اقتصاد خصوصي راهکار تحقق رونق توليد است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۵۲۳۶

توسعه اقتصاد خصوصي راهکار تحقق رونق توليد است

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - رييس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و کشاورزي استان اصفهان گفت: حمايت، تقويت و توسعه اقتصاد خصوصي مهمترين راهکار تحقق شعار امسال يعني رونق توليد است.

مسعود گلشيرازي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا درباره نامگذاري امسال به ` رونق توليد` افزود: براي تحقق اين شعار، دولت بايد دست از سر اقتصاد بردارد و اجازه دهد بخش خصوصي اقتصاد کشور را در دست بگيرد و موانع را از سر راه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه رونق به معني داغي بازار است، اظهار داشت: بايد شرايطي ايجاد شود که تقاضا در بازار از عرضه بيشتر شود که لازمه آن تغييرات بنيادي در شاخص هاي اقتصاد کلان کشور است.
اين فعال اقتصادي اضافه کرد: اگر اين اتفاق بيفتد، شاهد خواهيم بود که موضوع اشتغال در کشور ساماندهي مي شود.
گلشيرازي با بيان اينکه براي ايجاد اشتغال، بايد حمايت و رونق توليد در سطح خانوارها، بنگاه هاي اقتصادي، سياست هاي دولت مورد اقبال جدي قرار گيرد، خاطرنشان کرد: در بحث آسيب شناسي بايد نگاه ويژه اي به اشتغال و بيکاري شود و موضوع جايگزيني توليد داخل به جاي قاچاق و واردات مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي با بيان اينکه وضعيت توليد درشرايط نامناسبي است، تصريح کرد: به دليل بوروکراسي بيش از حد و دست و پاگير در دستگاه هاي دولتي، شاخص هاي محيط کسب و کار و حمايت از فعالان اقتصادي و توليد کنندگان مطلوب نيست.
گلشيرازي افزود: اگر به خودمان نياييم در بخش توليد آسيب جدي مي بينيم و همين اشتغال موجود از دست مي رود.
اين فعال اقتصادي نامگذاري امسال به رونق توليد را حرکتي مدبرانه و آگاهانه خواند و ادامه داد: اين موضوع از آسيب هاي آتي جلوگيري مي کند و هدايتگر تحول هاي مثبت است به شرطي که همه در کنار هم حرکت کنند.
وي از جمله اقدام هاي لازم براي رونق توليد را اصلاح قواعد زائد که مخل توليد و کسب و کار هستند، عنوان کرد و افزود: اين کار با تعامل، تخصص گرايي، توجه به شرکت هاي دانش بنيان و بهبود شاخص هاي محيط کسب وکار در بخش هاي ماليات، تامين اجتماعي، سرمايه گذاري و حمايت قضايي از فعالان اقتصادي انجام مي شود.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاري سال 1398 به عنوان سال «رونق توليد» تاکيد کردند که راه حل مشکل معيشت مردم از جمله رونق توليد است.
اصفهان با بيش از پنج ميليون نفر جمعيت، 9 هزار واحد توليدي کوچک و بزرگ با سرمايه 221 هزار ميليارد ريال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداري با سرمايه گذاري بيش از 10 هزار ميليارد ريال و حدود 180 هزار واحد صنفي ، صنعتي ترين استان کشوراست.
6022/ 3011
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور