Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@00:28:56 GMT

درمان یبوست با نسخه ای گیاهی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۵۲۵۳

درمان یبوست با نسخه ای گیاهی

رکنا: برای درمان بیماری یبوست این فوت و فن خانگی را آزمایش کنید.

در این مطلب به ۴ نسخه اختصاصی برای درمان "یبوست" در ۴ مزاج اصلی دموی، صفراوی، سوداوی و بلغمی اشاره شده است.

یکی از بیماری‌های شایع میان بسیاری از افراد، یبوست مزاج یا همان خشکی مدفوع است، این بیماری هرچند تا زمانی که تبدیل به یک معضل نشود برای شخص بیمار چندان دردآور و آزاردهنده نیست اما از تعادل خارج شدن میزان و نحوه دفع مدفوع در بلند‌مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به کل سیستم بدن وارد کند تا حدی که در طب سنتی، کنار نزله به عنوان "ام‌الامراض" شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا باید تعادل خروج مدفوع از منظر طب سنتی را بدانیم تا بتوانیم در تعادل یا عدم تعادل بودن خروجی دستگاه گوارش خود را بررسی کنیم؛ از نظر بوعلی سینا، مدفوع زمانی در تعادل است که به‌ازای هر یک مرتبه دریافت غذای کامل، یک بار دفع مدفوع به‌غلظت و قوام عسل، بدون بو و با حجم متناسب با غذای خورده‌شده انجام شود.

طبق این تعریف، بسیاری از افراد دچار عدم‌تعادل در کارکرد دستگاه گوارش و در نتیجه اختلال در دفع مدفوع هستند؛ چسبندگی، خشکی بیش از حد و بوی تعفن از مواردی هستند که می‌توانند در طولانی‌مدت کارکرد دیگر دستگاه‌های بدن را تحت تأثیر خود قرار دهند.

از جمله آسیب‌هایی که بر اثر یبوست مزاج پدید می‌آید، می‌توان به طیف وسیع بیماری‌های امتلائی مانند برخی انواع سردردها، مشکلات معده، برخی بیماری‌های عصبی، مشکلات سیستم لنفاوی، عدم کاهش قند خون، فشار بیش از حد به کلیه‌ها، مشکلات مفصلی، افتادگی روده و انواع بیماری‌های مقعدی اشاره کرد.

در برخی بیماری‌ها مانند دیابت، مشکلات عصبی و بیماری‌های کلیوی، بازگرداندن رفتار عادی به روده‌ها و به تعادل رساندن مدفوع، نقش بسزایی در بالا رفتن سرعت درمان دارد که در مطالب بعدی به هر کدام به‌صورت مجزا پرداخته خواهد شد.

داشتن "لینت مزاج" یکی از مهمترین فاکتورهای سلامتی از منظر طب سنتی محسوب می‌شود که با توجه به مزاج‌های مختلف می‌توان از ملین‌های مختلف استفاده کرد؛ اما روغن زیتون و روغن بادام شیرین را می‌توان دو ملین عام برای همه افراد دانست و به‌صورت اختصاصی برای لینت مزاج می‌توان به این موارد اشاره کرد:

دموی‌مزاجان: برگه زردآلو، انجیر، آلوبخارا، خاکشیر، بارهنگ، تخم ریحان

صفراوی‌مزاجان: شیرخشت و خاکشیر، انجیر

سوداوی‌مزاجان: بارهنگ، تخم ریحان، قدومه شیرازی، انجیر

بلغمی‌مزاجان: خاکشیر، ترنجبین.

منبع: رکنا

کلیدواژه: درمان بیماری روغن زیتون فوت آسیب سرعت عکس فیلم ایران زمین قتل جسد فوت جوان دختر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • «توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)