Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@21:18:37 GMT

قول عراق به ایران برای سفر زوار ایرانی به سوریه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۵۳۶۰

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با همتای عراقی خود گفت: ضرورت بازگشایی مرز خسروی برای زوار مورد تاکید قرار گرفت که رئیس ستاد مشترک ارتش عراق قول دادند به سرعت امنیت استان دیالی را برای تردد زوار برقرار کنند. همچنین اینکه زوار ایرانی بتوانند از طریق مرزهای مشترک ادامه مسیر به سمت سوریه برای زیارت بدهند که طرف عراقی آمادگی کامل را برای این کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ارتش عراق روابط گرمی داریم در جلسات قبلی و نشست سه جانبه دمشق بحث هایی را با هم داشتیم.

وی افزود: در این جلسه نیز تفاهم کامل وجود داشت که دو کشور علایق و روابط بسیار عمیقی دارند و ارتباط ما با عراق با سایر روابط بین الملل کاملا متفاوت است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بایستی نیروهای مسلح 2 کشور در جهت امنیت بهتر روابط خود را توسعه دهند، تصریح کرد: امروز در خصوص موضوعات مرزی و لایروبی اروند و امنیت این کار بحث شد و بنا شد نیروهای مسلح 2 کشور امنیت این کار را بر عهده بگیرند. همچنین همکاری های مشترک دو کشور در دهانه اروند رود برای تامین امنیت خلیج فارس نیز مورد تاکید بود.

باقری ادامه داد: ضرورت بازگشایی مرز خسروی برای زوار مورد تاکید قرار گرفت که رئیس ستاد مشترک ارتش عراق قول دادند به سرعت امنیت استان دیالی را برای تردد زوار برقرار کنند. همچنین اینکه زوار ایرانی بتوانند از طریق مرزهای مشترک ادامه مسیر به سمت سوریه برای زیارت بدهند که طرف عراقی آمادگی کامل را برای این کار دارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح دفاع هوایی پیوسته جمهوری اسلامی ایران و عراق را دیگر موضوع مطرح شده و مورد تفاهم در این دیدار عنوان کرد و گفت: از آنجایی که ممکن است ما از جانب مرزهای غربی تهدیدات هوایی را احساس کنیم، قرار شد بخش های دفاع هوایی دو کشور از نزدیک با هم کار کنند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد همکاری های آموزش و رزمایش های مشترک و انتقال تجربیات ایران به عراق هم تفاهم های خوبی شد که در سفر رسمی ایشان به ایران پس از ماه مبارک رمضان این همکاری ها نهایی خواهد شد.

سردار باقری در باره حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیز گفت: در مورد مسئله مقابله با تحریم و عدم مشارکت عراق در تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم مقامات سیاسی ‌ نظامی اطمینان می‌دهند و تا الان هم همکاری خوبی با کشور ما داشته‌اند. در مورد حضور نظامی آمریکا در عراق صحبت شد و طرف‌ عراقی اطمینان داد که کنترل های بیشتری در این باره خواهد داشت و‌نیروهای آمریکایی حضور شان صرفا برای آموزش نیروهای عراقی است ‌ و آنها تحت کنترل ارتش عراق هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق سوریه خلیج فارس ایران و عراق ایران ایران سوریه عراق نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پیکر این جانباز سرافراز امروز بعد از نماز جمعه از مصلای وحدت گرگان تشیع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده متولد سال ۱۳۵۷ بود و از سال ۹۳ بعنوان نیروی بسیجی مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود.

او سال۹۴ در جبهه عراق علیه داعش شیمیایی و سال ۹۵ در بوکمال سوریه از ناحیه ستون فقرات جانباز شده بود.

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت