Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید شیبانی فرماندار نیشابور با اشاره به خسارت ۴۵۸ میلیارد ریالی سیل در این شهرستان، گفت: از این میزان خسارت، ۳۳۳ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است که ۲۸ درصد خسارت خراسان رضوی را در این حوزه شامل می‌شود.   وی تصریح کرد: میزان خسارات وارده در حوزه راه‌های ارتباطی، تأسیسات آب و برق روستایی و شهری نیشابور نیز در مجموع ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نیشابور گفت: در حوزه مسکن که میزان تخریب‌ها ۴۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است، ۶۰ میلیارد ریال و در معابر و تأسیسات شهری ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
شیبانی با اشاره به قطع مسیر ارتباطی چند روستا بر اثر سیل اخیر، افزود: با همت دستگاه‌های اجرایی این مسیر‌ها بازگشایی شده و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه نیشابور، علوم پزشکی و پیام نور این شهر نزدیک رودخانه بنا شده اند که در سیل اخیر خسارتی به این مجموعه وارد نشده است اما با حساسیت‌های ایجاد شده باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در آینده را بیاندیشیم.
فرماندار نیشابور با بیان اینکه کانون‌های خطر در نیشابور شناسایی شده است، گفت: مناسب سازی بستر رودخانه فاروب رومان در شهر نیشابور و رودخانه‌های شهر خرو و روستای بوژان نیازمند برنامه ریزی ویژه است که در همین راستا بازگشایی برخی مسیر‌های رودخانه که بر اثر ساخت و ساز‌های غیر مجاز مسدود یا منحرف شده، جداره سازی، ایجاد دیواره ساحلی و تقویت دهانه پل‌ها ضروری است.   انتهای پیام//ف.ش   خسارات سیل در نیشابور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث طبیعی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟