Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری جلسه امروز شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند تملک باغات و ابنیه تاریخی و شیوه نامه تأمین مالی مورد نیاز تصویب شد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران از موافقان این طرح گفت: املاک واجد ارزش از مسئله باغ‌ها جداست،  باید بهره برداری از ابنیه تاریخی از مقوله باغات جدا شود و در سند درباره قدمت و هویت ابنیه تاریخی بحث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تصویب این طرح به این دلیل است که ما مسئولیت صیانت از باغ‌ها را برعهده داریم و باید نظام آبیاری را طراحی کنیم، به این شکل می‌توانیم املاک باغ‌ها را حفظ کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکل ما از گذشته تاکنون مربوط به آبیاری باغات از طریق انهار و قنات‌ها بود که با آن درگیر بودیم.

خداکرمی از موافقان این طرح گفت: روش تملک باغات قطع درخت نیست. برای این طرح مسائل مالی و ردیف بودجه باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: قطع درخت سبب می‌شود مشکل کشوری به وجود بیاید و این طرز فکر مبنی بر اینکه قطع هر درخت ضرر و زیان را متوجه همان شهر یا استان می‌کند، غلط است.

بیشتر بخوانید: نابودی ۴ هزار هکتار از باغات تهران/ صدور مجوز خانه باغ جای برج باغ

سید حسن رسولی از مخالفان تصویب این طرح گفت: بر اساس قوانین موجود باید طرح و لوایح را مورد بررسی قرار دهیم. در بند ۱۷ ماده ‏ ۵۵ قانون شهرداری گفته شده که جلوگیری از قطع درخت تنها وظیفه شهرداری است و توسعه فضای سبز تنها با جلوگیری از قطع درخت توسط شهرداری صورت می‌گیرد و ایجاد و تملک باغات جزء وظایف شهرداری نیست.

وی ادامه داد: باغ پلاک شخصی و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است و وظیفه شهرداری تنها جلوگیری از قطع درختان است.

الویری از دیگر مخالفان این طرح گفت: با فرض اینکه این تک فوریت به تصویب برسد و بودجه ۹۸ تصویب شده است و تصویب‌ این فوریت اگر امروز انجام شود، در سال ۹۸ کاری برای تملک باغ‌ها نمی‌توان انجام داد و تملک باغ‌ها در چهار بند و سه ردیف در بودجه آمده است و مبلغی بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان برای تملک باغات در اختیار داریم.

الویری ادامه داد: مخالفت اینجانب به این دلیل است که تصویب این طرح در حال حاضر مشکلی را حل نمی‌کند و تأثیر این طرح در سال ۹۹ است.

ناهید خداکرمی در موافقت با تصویب این طرح گفت: در پاسخ به آقای الویری باید گفت که این طرح الزام به ارائه لایحه است که در شهرداری تهران ارائه لایحه زمان می‌برد و نیازمند ارائه یک سری فرآیند اجرایی مانند تهاتر و تعاون است.

وی افزود: تصویب این طرح امروز موجب می‌شود پس از بررسی در کمیسیون به صحن جلسه برسد و شهرداری ملزم به ارائه لایحه شود و این پروسه زمان بر است و اگر اجرای این طرح امروز تصویب شود، به سال آینده خواهد رسید.

در نهایت با اظهار نظر موافقان و مخالفان طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند تملک باغات و ابنیه واجد شرایط و ارزش و شیوه نامه تأمین مالی مورد نیاز آن با ۹ رأی موافق و۶ رأی مخالف به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۱ با عنوان «بودجه مصوب شرکت‌های دولتی» و پیوست سه با عنوان «شرکت‌های دولتی» را به تصویب رساندند.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در این زمینه‌، توضیح داد: ۶۵ درصد بودجه شرکت‌های دولتی از محل نفت است و ما در این جدول بودجه شرکت‌های دولتی را شفاف کرده‌ایم که خارج از آن نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

کد خبر 6092906 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد