Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:35:43 GMT

جانبازان و ایثارگران کارآفرین قم باید حمایت شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۱۴۸

جانبازان و ایثارگران کارآفرین قم باید حمایت شوند

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در زمینه تولید و صنعت قم فعالیت می کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 تحت عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: مسئولان باید به استعدادها، خلاقیت ها و ابتکارات جانبازان توجه بیشتری کنند، و از ظرفیت های نخبگانی این قشر نیز در راستای رشد و پیشرفت کشور بیشترین استفاده ها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد شهید قم یادآور شد: درحال حاضر 217 تن از جانبازان قمی در زمینه های گوناگون علمی، ورزشی، فرهنگی و قرآنی سرآمد بوده و حائز رتبه های ممتاز و برتر در جشنواره ها و مسابقه های مختلف کشوری هستند.
هاشمی کل جمعیت ایثارگری قم را 65 هزار تن ذکر کرد و افزود: 40 هزار و 592 تن نیز منسوبان و خویشاوندان جانبازان به شمار می آیند.
وی تصریح کرد: تعداد جانبازان استان 11 هزار تن است، که میزان جانبازی 6 هزار و 500 تن از آنها کمتر از 25 درصد و چهار هزار و 870 تن نیز بیش از 25 درصد است.
وی تعداد جانبازان 70 درصد را نیز 243 تن عنوان کرد و افزود: 60 جانباز شیمیایی ،30 تن قطع نخاع و 13 تن از جانبازان نیز استان نابینا هستند.
مدیرکل بنیاد شهید قم در بخش دیگری از سخنان خود ایستادگی و مقاومت کشور در برابر توطئه دشمنان داخلی و خارجی را مرهون مردانگی و از خودگذشتگی جانبازان توصیف کرد و گفت: جانبازان از سرمایه های ارزشمند ملی محسوب می شوند، و باید در جهت تکریم و تجلیل آنها از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.
وی با بیان اینکه جانبازان در دوران جنگ در مقابل 32 کشور متخاصم جانانه مقاومت کردند، گفت: در برابر این قهرمانان باید طوری عمل کنیم که کمتر از ترویج ایثار و شهادت نباشد.
هاشمی همچنین با تبریک میلاد با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز بیان کرد: دیدار امامان جمعه و مسئولان عالی رتبه استان با جانبازان در قالب طرح علمداران حماسه بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این مناسبت فرخنده است.
وی با اشاره به قرار داشتن مدفن 12 جانباز شهید در امامزاده علی بن جعفر(ع) و سایر گلزارهای شهیدان قم، گلباران و عطر افشانی مزار نورانی و متبرک آنها را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: حضور جانبازان در کنار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با برخی از مراجع نیز از جمله برنامه های بنیاد شهید قم در ایام اعیاد شعبانیه و تجلیل از مقام شامخ جانبازان و پاسداران است.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایثار و شهادت جانبازان سرمایه قم هشت سال دفاع مقدس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران به تسنیم، گفت: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد: دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریفت کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی گفت: این افزایش شامل همه طیف های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و ... بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

پاکدل گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص برخی دیگر از خبرها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه ها خبرها را درست منعکس نمی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229538 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد