Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:45:06 GMT

طی 23 روز اخیر 353 فقره تصادف در جاده های زنجان رخ داد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۱۵۵

طی 23 روز اخیر 353 فقره تصادف در جاده های زنجان رخ داد

سرهنگ عباس مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حادثه رانندگی، 9 مورد فوتی، 87 فقره جرحی با 127 مجروح و 257 مورد دیگر نیز خسارتی بود.
وی به تعداد تصادفات رانندگی ایام تعطیلات نوروز 97 اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال (24 اسفند 96 تا پایان روز پانزدهم فروردین 97) در مجموع 250 فقره تصادف رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفری با بیان اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در سطح جاده های زنجان در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه نفر کاهش داشت، افزود: در طرح عملیاتی ترافیکی نوروز سال 97 تعداد جانباختگان 18 نفر بود اما امسال تعداد کشته ها به 15 نفر کاهش یافت.
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در طرح عملیات ترافیکی نوروز امسال بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی این استان به ترتیب در جاده ترانزیت زنجان - میانه، آزادراه زنجان - قزوین، جاده ابهر - تاکستان و خدابنده، اتفاق افتاد.
مظفری افزود:بر اثر این تصادفات 6 نفر در جاده زنجان - میانه، پنج نفر در آزادراه زنجان - قزوین، سه نفر در جاده ابهر - تاکستان و یک نفر نیز در جاده خدابنده، جان باختند که 10 نفر از کشته شدگان مرد و پنج نفر مابقی نیز زن بودند.
وی اظهار داشت: بیشترین عامل وقوع حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان نیز مربوط به خستگی و خوب آلودگی و انحراف به چپ از جانب رانندگان خودروها بود.
مظفری با بیان اینکه برخی از مصدومان نیز پس از انتقال به مراکز درمانی فوت کرده اند، افزود: آمار دقیق جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان توسط پزشکی قانونی ارایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در 11 ماه پارسال (97) بیش از 260 نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق ها نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تصادف تصادفات رانندگی خستگی و خواب آلودگی رئیس پلیس راه استان فوت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان