Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون موردی از وبا در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است از مردم آق‌قلا خواست به دلیل آلودگی از استفاده آب موجود در آب انبارها خودداری کنند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خدمات درمانی و سلامت از سوی اکیپ‌های حاضر در مناطق سیل‌زده در قالب پایگاه‌های ثابت و سیار و بیمارستان‌های صحرایی که سپاه راه‌اندازی کرده است، به مردم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گذشت حدود 20 روز از وقوع سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از آق‌قلا و گمیشان گفت: یکی از نگرانی‌های ما در منطقه شیوع بیماری‌های عفونی است. اگر مردم این مناطق به دلیل آلودگی آب نکات بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شیوع این بیماری‎ها در منطقه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تأکید براینکه مردم در آق‌قلا و گمیشان به هیچ وجه نباید از آب‌انبارها استفاده کنند، بیان داشت: آب موجود در آب انبارها آلوده است و به ویژه در آق‌قلا مردم نباید به هیچ وجه از این آب استفاده کنند.

3 توصیه‌ بهداشتی ضروری برای مردم مناطق سیل‌زده‌ کشوروضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده لرستان تحت کنترل؛ موردی از بروز بیماری واگیر مشاهده نشده استخدمات درمانی و بهداشتی به مناطق سیل‌زده شیراز ادامه دارد

وی با بیان اینکه آب معدنی به اندازه کافی در آق‌قلا و گمیشان وجود دارد، گفت: آب شرب مناطقی از شهر آق‌قلا که وصل شده است از سوی کارشناسان بهداشت محیط کلرسنجی می‌شود و در صورت تأیید مردم می‌توان از آن استفاده کنند.

فاضل با بیان اینکه 900 نمونه آب مورد آزمایش قرار گرفته است، اظهارداشت: تاکنونی موردی از وبا در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است. به شهروندان توصیه می‌کنیم اگر فردی دچار بیحالی، اسهال، استفراغ و تب و لرز شد باید هرچه سریع‌تر این فرد را به مراکز درمانی انتقال دهند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد

علی ملاشاهی  رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور ۲ اطلاعیه هشدار سطح زرد این اداره کل، از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان و رگبار پراکنده بهاری در سطح استان خبر داد.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (سیزده تا چهاردهم اردیبهشت) برای همه مناطق سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از پیش از ظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از صبح پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲متر پیش بینی می‌شود. در این مدت احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی عنوان کرد: دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!