Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@20:25:34 GMT

تذکر علیخانی به شهردار تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۴۹۳

تذکر علیخانی به شهردار تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر به شهردار تهران گفت: یکی از کانال‌های وابسته به مدیران شهرداری تهران اقدام به تخریب و توهین اعضای شورا کرده است که شهردار تهران باید جلوی این کار را بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد علیخانی» در جلسه امروز شورا گفت: مدتی است که سکوت کرده ام و تذکر نمی دهم اما دیدم سکوت جواب نمی دهد و باید از حق قانونی ام استفاده کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایمنی خط شش مترو تذکر داد و گفت: با پیگیری هایی که انجام شد در ساعات پایانی روز شنبه 17 فروردین شهردار تهران طی نامه ای به عنوان رییس دفتر رییس جمهور مسئولیت ایمنی 9 کیلومتر از خط شش مترو را با وجود نواقصی از جمله هواکش های میان تونلی پذیرفت.

 

علیخانی افزود: در مکاتبات ارسالی مشخص نشده چطور الزام و نیاز به نصب هفت هواکش میان تونلی تنها با نصب و راه اندازی یک هواکش تایید شده و چگونه صحت کارکرد تجهیزاتی که در مترو نصب نشده به تایید رسیده است.

 

وی افزود: صدور هرگونه تاییدیه ایمنی توسط شرکت های مشاور مستلزم نصب، تکمیل،  راه اندازی و کنترل عملکرد تجهیزات ایمنی بر اساس نقشه های طرح و با رعایت استانداردهای بین المللی است.

 

علیخانی با بیان اینکه شهردار باید شان و جایگاه شورا و اعضای آن را رعایت کند، خاطرنشان کرد: شایسته نیست پاسخ نامه عضو شورا توسط مدیر دفتر شهردار داده شود.

 

وی در ادامه با ابراز نگرانی از عدم رفع نواقص اعلام شده به خصوص عدم راه اندازی شش هواکش میان تونلی 9 کیلومتر افتتاح شده و راه اندازی این هواکش ها تاکید کرد.

 

علیخانی در ادامه با اشاره به تخریب های انجام شده از سوی یکی از کانال های تلگرامی وابسته به یکی از مدیران شهرداری گفت: به دنبال تذکرات و انتقادات اعضای شورا این کانال تلگرامی نسبت به تخریب و توهین به اعضای شورا اقدام می کند.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: در خصوص این موضوع به شهردار تهران تذکر می دهم که جلوی این کار را بگیرند در غیر این صورت برخورد اینجانب با خود شهردار خواهد بود.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل لرستان مناطق سیل زده سیل لرستان خوزستان خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب ارتش پلدختر محمد علیخانی خط ۶ مترو شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • ببینید | روایت کاندیدای انتخابات مجلس از دعوای شدید خود با فردوسی‌پور و علیخانی
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا