Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:26:16 GMT

آغاز اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۶۱۴

آغاز اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی توافق با اسیران فلسطینی برای برداشتن دستگاه‌های ارسال پارازیت از داخل زندان‌های این رژیم را تکذیب کرد. رهبران اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه عملیات سرکوب و حمله به اسیران و اوضاع نامناسب در داخل زندان‌ها اعتصاب غذای خود را شروع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطین الان گزارش داد، در مرحله نخست "اعتصاب دوم کرامت" ۳۰ تن که اکثرشان از رهبران گروه‌های مقاومت هستند به خصوص رهبران حماس شرکت خواهند کرد. در مرحله بعد ده‌ها اسیر از زندان‌های مختلف به این اعتصاب اضافه خواهند شد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود روند اعتصاب به عدم نوشیدن آب نیز پیش برود و در صورتیکه جلسات مذاکرات درباره تحقق خواسته‌های اسیران قبل از ۱۷ مارس جاری مصادف با روز اسیر موفقیت آمیز نباشد احتمال دارد صدها اسیر به اعتصاب مورد نظر بپیوندند.

پیشتر خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود، گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیتی گزارش روزنامه هاآرتص مبنی بر توافق مقامات اسرائیل با نمایندگان اسیران فلسطینی برای برداشتن دستگاه‌های پارازیت‌انداز از داخل زندان‌ها را تکذیب کرد.

هاآرتص در گزارش خود آورده است که این توافق برای جلوگیری از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی صورت گرفته است.

در همین راستا، آردان بر ادامه نصب دستگاه‌های پارازیت‌انداز در داخل زندان‌ها تأکید کرد.

وی افزود: ما آماده برخورد با اعتصاب غذای "زندانیان امنیتی" هستیم.

این مقام صهیونیستی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اعتصاب اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شود.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی دستگاه‌های پارازیت‌انداز را در زندان کار گذاشته است. این دستگاه‌ها باعث پارازیت روی امواج رادیو و تلویزیون‌های زندان و اخلال در تماس اسیران با خارج از زندان و سردرد شدید آنها شده است.

از سوی دیگر، قدری ابو بکر، رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از تمدید مدت گفت‌وگو میان اسیران فلسطینی و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

وی در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین گفت: دوره گفت‌وگو میان اسیران فلسطینی و بخش اداره زندان‌های رژیم اشغالگر تا ظهر امروز (یکشنبه) تمدید شد تا در این زمان پاسخ خواسته‌های اسیران مشخص شده و همچنین اسیران فلسطینی تصمیم خود برای انجام اعتصاب و یا لغو آن را اتخاذ کنند.

رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در ادامه تصریح کرد: خواسته‌های اسیران شامل حذف دستگاه‌های پارازیت‌انداز از داخل زندان‌ها و عدم شکنجه اسیران بی‌دفاع و مورد بازجویی است.

در همین راستا، قدورة فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت که خواسته‌های اسیران ناچیز و ساده بوده و در صورت تحقق اعتصاب متوقف خواهد شد.

وی افزود: اسیران فلسطینی خواستار حذف دستگاه‌های ارسال پارازیت‌ از داخل زندان‌ها و کاهش شکنجه زندانیان هستند و چنانچه این درخواست‌ها محقق نشود، خواسته‌های آنها افزایش خواهد یافت.

در مقابل، رادیو اسرائیل نیز گزارش داده بود که بخش خدمات زندان‌های این رژیم با اسیران فلسطینی مذاکره نخواهد کرد و آمادگی‌های لازم برای مقابله با اعتصاب آنها را اتخاذ کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فلسطین آوارگان فلسطین اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شهادت ۱۵ فلسطینی از بامداد امروز تاکنون در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون با هدف قراردادن خانه‌های فلسطینیان در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الصبره» در جنوب شهر غزه ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

۳ فلسطینی دیگر از جمله ۲ کودک نیز بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق شهر رفح شهید شدند. این حمله همچنین به زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان انجامید.

همچنین نیروهای پدافند غیرعامل نوار غزه پیکر ۵ شهید فلسطینی شامل ۲ زن و ۳ کودک را از زیر آوار خانه‌ای در شمال نوار غزه که از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت بیرون کشیدند. هنوز پیکر ۳ تن از شهیدان این حمله زیر آوار است. علاوه بر این، این حمله زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی در شهرک «الشوکه» واقع در شهر رفح را نیز هدف قرار داد.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش روزانه خود در خصوص آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، طی ۲۱۱ روز جنگ غزه، ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر دیگر نیز بر اثر این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان در زیر آوارها و یا در خیابان‌های نوار غزه رها شده است و نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل نوار غزه توانایی دستیابی به پیکر این قربانیان را ندارند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • (تصاویر) التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • (ویدئو) دختر فلسطینی درحال جمع کردن غذای ریخته روی زمین
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۳ فلسطینی در حمله اشغالگران به شمال رفح