Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع از ارگ خبرداده‌اند که تا پایان هفته جاری حکومت با هدف گفت‌وگو با مخالفان مسلح دولت یک هیأت گفتگوکننده فراگیر را ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، منابع از ارگ خبرداده‌اند که تا پایان هفته جاری حکومت با هدف گفت‌وگو با مخالفان مسلح دولت یک هیأت گفتگوکننده فراگیر را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلمی خلیلزاد نیز طرح جدیدش را برای شکستن بن بست آغاز گفت‌وگوهای بین افغانی که تمام گروه‌های سیاسی را در برگیرد، در دیدار با مقامات پاکستانی در میان گذاشته است.

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان که به پاکستان رفته با سران نظامی و دولتی این کشور دیدار کرده است. در این دیدار زلمی خلیلزاد از اسلام آباد خواسته که گام‌های عملی در کار گفت‌وگوهای صلح با طالبان بردارد.

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان نتایج نشست‌های قبلی دوحه را با وزیرخارجه این کشور در میان گذاشته و در مورد اهمیت سهم کشورهای منطقه از جمله پاکستان در روند صلح افغانستان گفت‌وگوها با رهبران افغان و اهمیت آغاز گفت‌وگوهای بین افغانی صحبت شد.

تلاش‌های تازه خلیلزاد هم شکستن بن بست آغاز گفت‌وگوهای فراگیر صلح خوانده شده است.

خلیلزاد طرح تازه‌ای را برای شکستن این بن بست با مقامات پاکستانی درمیان گذاشته و قرار است فردا بار دیگر به کابل بیاید و جزییات دیدارش را با رهبران حکومت وحدت ملی شریک سازد.

پیشتر این دیپلمات ارشد آمریکایی بر ایجاد یک هیأت فراگیر مذاکره کننده صلح در افغانستان تأکید کرده است.

یک منبع در ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که به احتمال زیاد این هیأت پایان هفته جاری ایجاد خواهد شد.

فریدون خوزون معاون سخنگوی ریاست اجرایی هم از آغاز رأیزنی‌ها در این باره خبر می‌دهد.

به نوشته تلویزیون یک، قرار است در هفته جاری ششمین دور از مذاکرات زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان در قطر آغاز شود.

در کنار این گزارش‌هایی هم وجود دارد که پس این دیدار نشست بین افغانی نیز به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان فریدون نشست بین افغانی دوحه زلمی خلیلزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

فهرست هیات داوران بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر ۳۵ ساله بر عهده دارد و  «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی،  «لسما المودیر» کارگردان مراکشی،  «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و ۱۸ فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد (۱۴ تا ۲۵ می) در فرانسه برگزار خواهد شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هم بر عهده «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی