Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي گفت: سدهاي استان دبي آب سيلاب هاي اخير به ميزان 90 درصد را تعديل، مديريت و مهار کردند.

وحيد واسطه روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سدهاي استان نقش بسيار مهمي در مديريت سيلاب ها و کاهش ميزان خسارت هاي ناشي از بارندگي ها ايفا کرده اند به طوري که اگر اين مخازن نبودند، خسارت هاي سيل به مراتب بيشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در سيلاب هاي اخير، دبي آب در بالا دست سد شيرين دره به 350 مترمکعب در ثانيه هم رسيد اما، اين سد توانست 72 درصد از دبي اين رواناب ها را مديريت کند.
واسطه تصريح کرد: ميزان رهاسازي از سد شيرين دره بعضا به بيش از 50 مترمکعب بر ثانيه رسيد و با رهاسازي مديريت شده، دبي سيلاب ها تعديل شد.
وي اظهار داشت: در سيلاب اخير، رواناب با دبي 150 مترمکعب روان آب وارد سد بيدواز در شهرستان اسفراين شد که با رهاسازي مديريت شده به ميزان 18 مترمکعب بر ثانيه، دبي سيلاب به ميزان 88 درصد کنترل شد.
به گفته معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي، اکنون 12.1 ميليون مترمکعب از ظرفيت 48 ميليون مترمکعبي سد بيدواز در اسفراين پر است.
وي خاطرنشان کرد: در سد بارزو شهرستان شيروان هم 50 مترمکعب بر ثانيه آب وارد مخزن اين درياچه شد که با رهاسازي و خروج پنج مترمکعب آب بر ثانيه، دبي سيلاب به ميزان 90 درصد مديريت شد است.
واسطه اظهار داشت: در سد غلامان شهرستان راز و جرگلان هم تمام آب ورودي به مخزن اين درياچه کنترل شده است.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي خاطرنشان کرد: اکنون 94 درصد از حجم 61 ميليون مترمکعبي سد شيرين دره در شهرستان مانه و سملقان پر است.
وي با بيان اينکه سدهاي استان اکنون 101 ميليون مترمکعب آب ذخيره دارند گفت: اين رقم در مدت مشابه پارسال 67 ميليون مترمکعب بوده است.
واسطه افزود: امسال 71 ميليون مترمکعب سيلاب وارد سدهاي استان شده است و به ديگر سخن، در بارندگي هاي اخير امسال سدهاي استان 71 ميليون مترمکعب سيلاب را مديريت کرده اند.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي خاطرنشان کرد: در سال جاري، 38 ميليون مترمکعب آب وارد سد شيرين دره شده است.
اکنون هفت سد با حجم 221 ميليون مترمکعب آب در خراسان شمالي در دست بهره برداري است که آب کشاورزي 22 هزار هکتار از زمين هاي پايين دست را تامين مي کند.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی توسط دفتر ویژه نمایندگی سرمایه‌گذاران خارجی فراجا استان در پنج ماه گذشته خبر داد.

سیدحامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره عملکرد دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا خراسان رضوی که سال گذشته با هدف سهولت در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در حوزه فراجا در خراسان رضوی افتتاح شد، اظهار کرد: به‌دلیل تعداد بالای سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی، افتتاح این مرکز از آبان‌ ماه سال گذشته مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفت. در این دفتر، خدماتی از جمله صدور و تمدید مجوز اقامت و خروج و مراجعت کثیر سرمایه‌گذاران، مجوز اقامت و خروج کارشناسان سرمایه‌گذار و خروج قطعی و تمدید روادید کارشناسان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: مجوز اقامت سرمایه‌گذاران نسبت به ثبت سرمایه به‌صورت شش ماهه، یک ساله، سه ساله و پنج ساله با درج مهر ماده ۳۵ انجام می‌شود.

او با اشاره به عملکرد دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی از ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ گفت: در این مدت، به ۷۲۱ سرمایه‌گذار خدمات مختلفی ارائه شده است. در این مدت، صدور مجوز تمدید اقامت شش ماهه سرمایه‌گذاران ۹۳ مورد به میزان ۱۳ درصد از مجموع کل، صدور و تمدید مجوز اقامت یک ساله برای سرمایه‌گذاران ۲۹۴ مورد به میزان ۴۴ درصد، صدور و تمدید اقامت سه ساله برای سرمایه‌گذاران به تعداد ۶۰ مورد به میزان هشت درصد، صدور مجوز خروج و مراجعت کثیر کارشناس ۷۱ مورد به میزان ۱۰ درصد، تمدید روادید به تعداد ۷۹ مورد و به میزان ۱۱ درصد، صدور مجوز اقامت یک ساله و خروج و مراجعت کثیر کارشناس به تعداد ۹۹ مورد و به میزان ۱۴ درصد و صدور خروج قطعی سرمایه‌گذاران به تعداد ۲۵ مورد و به میزان سه درصد از مجموع کل بوده است. 

دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا خراسان رضوی سال گذشته در مراسمی با حضور رئیس سازمان اطلاعات فراجا افتتاح شد و اختیار ارائه خدمات موضوع آیین‌نامه ماده ۳۵ قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انتظامی اعم از صدور مجوز اقامت، روادید و سایر خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، خانواده سرمایه‌گذار و افراد تحت تکفل سرمایه‌گذار (پدر، مادر، خواهر، برادر)، مدیران، کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آن‌ها و خدمات مشابه برای فعالان اقتصادی در مشهد به این دفتر ویژه تفویض شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد