Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:00:41 GMT

وزیر صنعت: خودکفایی دارویی دور از دسترس نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۶۹۳۷

وزیر صنعت: خودکفایی دارویی دور از دسترس نیست

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تداوم پیشرفت های دارویی کشور باید تلاش های جدی در جهت خودکفایی داشته باشیم و رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز یکشنبه پس از پایان بازدید از 11 خط تولید داروی داخلی به همراه محمدهاشم عبدالمجید جاسم، وزیر تجارت عراق و هیات همراه، افزود: در حوزه صنعت تولید دارو توانسته ایم پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم و این مهم مایه افتخار حوزه صنعت و تجارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کیفیت داروسازی شرکت های دارویی ایرانی گفت: روند پژوهش و تحقیقات داروسازی قابل تحسین است و به اعتقاد من رسیدن به خودکفایی در حوزه تولید دارو دور از دسترس نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تولید دارو یکی از صنایعی است که باید بیشترین تمرکز را روی آن انجام دهیم تا بتوانیم بازارهای صادراتی را تحت پوشش قرار دهیم.
رحمانی افزود: خوشبختانه نیروی انسانی متخصص در بخش تولید دارو وجود دارد ولی در این راه باید بخش خصوصی تقویت شود و سیاست دولت هم بر همین اساس است که بخش خصوصی را تقویت کند.

* داروسازی ایران از استاندادهای بالایی برخوردار است
محمدهاشم عبدالمجید جاسم، وزیر تجارت عراق نیز گفت: داروسازی ایران از استانداردهای بالایی در زمینه تولید کیفی برخوردار است.
نیما برارجانیان، رئیس هیات مدیره داروسازی دکتر عبیدی نیز در این دیدار گفت: این داروسازی بیش از 73 سال قدمت دارد و 5/5 درصد از سهم تولید بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: سال گذشته 75 میلیون جعبه دارو تولید کرده ایم و بنا داریم در سال جاری این مقدار را به عدد تولید 90 میلیون جعبه تولید دارو در سال ارتقا دهیم. داروهای تولیدی اغلب قرص، کپسول و شربت هستند و در مجموع 3.5میلیارد دوز قرص و کپسول و 20 میلیون شربت تولید شده است و از چند سال گذشته داروهای تخصصی تر در زمینه های سرطان و MS را نیز روانه بازار کرده ایم و با افزایش ظرفیت تولید، امکان صادرات داروهای مختلف را در یک سال آینده داریم.
اجتمام * 9185 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي داروسازي وزير صنعت رحماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو