Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@09:40:55 GMT

توافق استکهلم در آستانه فروپاشی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۱۰۲

توافق استکهلم در آستانه فروپاشی

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، با وجود گذشت چهار ماه از مذاکرات استکهلم و توافقی که در دسامبر سال 2018به میزبانی سازمان ملل متحد در خصوص شهر الحدیده واقع در غرب یمن به دست آمد، اما به نظر می‌رسد این توافق در آستانه فروپاشی قرار دارد.

یک منبع مسئول یمنی در این خصوص می‌گوید که مایکل لولیسگارد ناظر ارشد بین‌المللی در شهر ساحلی الحدیده در ادامه تلاش‌های خود برای نجات توافق این شهر، طرح اصلاح شده ای را به نمایندگان دولت و جریان انصارالله ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول که خواستار عدم افشای نام خود شد، تاکید کرد که طرح مزبور شامل اصلاحاتی اجرایی در مرحله اول توافق مورد نظر است که در فوریه سال 2019 در دو قدم به دست آمد و قرار شد جریان انصارالله از بندر الصلیف و رأس عیسی و همچنین بندر اصلی الحدیده عقب نشینی کند و در ازای این اتفاق موشک باران رژیم آل سعود در این مناطق متوقف شده و نیروهای مزدور نیز از سیلوهای مشرف به دریای سرخ و شهر الصالح و بیمارستان 22 می عقب‌شینی کنند.

بر اساس طرح جدید، اصلاحاتی نیز در خصوص نیروهای امنیتی که مسئولیت حفاظت از بندرگاه ها در مرحله بعد از خروج نیروهای انصارالله را بر عهده خواهند داشت مطرح شده است. اما این طرح خواستار تعویق این اقدام به بعد از اجرای مرحله اول شده است. بر اساس این طرح نیروهای امنیتی از هیچ یک از طرف‌های درگیر در یمن تا آغاز مرحله دوم نباید در این منطقه حضور داشته باشند. این موضوع بدان معنا است که مدیریت امنیتی بنادر در این مرحله باید به یک طرف سوم سپرده شود.

این مسئول یمنی ارائه چنین طرحی از سوی یکی از مسئولان سازمان ملل متحد را عجیب دانست و تاکید کرد که جریان انصارالله تاکنون با اجرای این طرح موافقت نکرده است. وی گفت که تیم دولتی در کمیته هماهنگی خواستار زمان بیشتری شده تا برخی جزئیات این طرح را با جریان انصارالله بررسی کند.

22 آذرماه سال گذشته آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل توافق میان گروه‌های یمنی در سوئد در خصوص بندر الحدیده و همچنین کاهش درگیری‌ها در شهر تعز را اعلام کرد.
عربستان و امارات از اردیبهشت‌ماه سال گذشته پس از بارها عملیات ناکام، عملیات بزرگی را برای اشغال استان الحدیده در غرب یمن آغاز کردند، اما مراحل عملیات که از پشتیبانی آمریکا و فرانسه برخوردار بود، هر بار شکست خورد. سرانجام طبق توافق سوئد قرار شد این شهر مشمول آتش‌بس قرار بگیرد و هر دو طرف طبق توافق از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و کمک‌های انسانی به داخل شهر منتقل شود که این اقدام نیز با کارشکنی متجاوزان به بن بست خورد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسدی هافبک تیم فوتبال سپاهان بازی با پرسپولیس را هم از دست داد. این بازیکن به دلیل مصدومیت، در چند بازی اخیر تیمش به میدان نرفته است و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.

روند بهبود آسیب‌دیدگی رضا اسدی مثبت است، ولی او نمی‌تواند در بازی مقابل تیم سابقش نیز به میدان برود.

دیدار پرسپولیس - سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم