Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@07:43:01 GMT

روایت نماینده دهلران از خسارات سیل به راه‌های ایلام

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۵۰۰

شادمهر کاظم‌زاده، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 فروردین) پارلمان در جریان ارائه گزارش وضعیت سیل از سوی نمایندگان استان‌های سیل‌زده به مجلس درباره وضعیت کنونی شهرهای استان ایلام پس از سیل، گفت: خدا را شاکریم که در استان ایلام تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم، در این رابطه از اقدامات پیگیرانه ستاد بحران استان و استاندار قدردانی می‌کنیم که اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تخلیه روستاهای در معرض خطر انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایلام خسارت بارترین سیل را تجربه کرده است، افزود: استان‌های سیل‌زده را نباید به استان اصلی و فرعی تقسیم کنیم؛ بارش 400 میلی‌متر در سه روز در همه جای دنیا خسارت بوده و در هر جای دنیا در عرض 3 ساعت بالای 60 میلی‌متر بارندگی باشد، خطرناک است.

نماینده مردم دهلران در مجلس، از عدم تخصیص اعتبار برای سد میمه در استان ایلام و حرکت کُند ایجاد سد برای مهار آب انتقاد و تصیح کرد: متأسفانه بی‌تدبیری در برخی از اقدامات پیشگیرانه و احداث زیر‌ساخت‌ها روشن بود، امیدواریم حقوق شهرستان‌های استان ایلام مثل موضوع مناطق جنگی، تضییع نشود.

کاظم‌زاده، میزان خسارت سیل در استان ایلام را بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: 60 هزار هکتار زمین کشاورزی، چندین هزار هکتار باغات و بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها و سیل‌بندها و کانال‌های شهری دچار خسارت شدند و همچنین کشاورزان در شهر تمام مایملک خود را از دست دادند.

نماینده مردم دهلران در پایان خاطرنشان کرد: از هیئت دولت انتظار داریم در مصوبات خود برای مناطق سیل‌زده به ایلام هم توجه لازم را داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای جلسه علنی سیل حقوق زمین هیئت دولت سیل کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایلام دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز (سه‌شنبه)، چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کرد: از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنجشنبه یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

بارش‌ باران و رعد و برق در ۱۱ استان | تهران کی بارانی می‌شود؟

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احتمالی این سامانه است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی

کد خبر 848324 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران طوفان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی