Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:54:32 GMT

رسانه ها مطالبه گر و به دور از حاشیه سازی باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۵۰۸

رسانه ها مطالبه گر و به دور از حاشیه سازی باشند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: برای دستیابی به توسعه در عرصه های مختلف، باید رسانه ها مطالبه گر و به دور از حاشیه سازی باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حبیب‌ الله شعبانی ‌موثقی روز یکشنبه در دیدار اصحاب رسانه همدان با وی به مناسبت آغاز سال جدید اظهار داشت: گاهی مواقع در استان همدان حواشی برجسته دیده می شود و به جای پرداختن به متن اصلی، توجه به حواشی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در اینگونه شرایط احتمال دامن زدن به مسائل حاشیه ای توسط برخی از افراد و جریان ها نیز زیاد می شود.
امام جمعه همدان تاکید کرد: برای کمک به توسعه استان، رسانه ها با در پیش گرفتن وحدت و همدلی باید حواشی را کنار بگذارند چرا که ایجاد فضای تنش، اختلاف و افراطی گری به توسعه آسیب می زند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: رسانه ها محرک قوی اجتماعی در عرصه های مختلف هستند که نقش مربی گری را در جامعه دارند.
حجت الاسلام شعبانی افزود: امروزه مطالعه روزنامه تنها برای دریافت اطلاعات خام نیست بلکه رسانه ها در شکل دهی به فضای ذهنی جامعه، تغییر، جابجایی، انسجام و مستحکم کردن فرهنگ و سنت موثر هستند.
وی اضافه کرد: صداقت نیاز ضروری رسانه است چرا که امروز در فضای رسانه ای، تقابلی با رسانه های معاند شکل گرفته است و دشمن با بهره گیری از رسانه، شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و روانی ایجاد می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: هر چند داشتن گرایش سیاسی توسط رسانه امری طبیعی و عادی است اما گرایش های افراطی جناحی به رسانه آسیب می زند.
حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و باید صدای مردم را به مسئولان و مسئولان را به مردم برسانند.
وی با بیان اینکه برای امام جمعه مساله توسعه استان در بخش های مختلف امر جدی است گفت: توسعه نیازمند زیرساخت ها و روبناهایی است که شامل جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی، مطالعه راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی و بومی کردن این راهکارها است.
امام جمعه همدان ادامه داد: بطور حتم در صورت بی توجهی به مسائل زیر ساختی نمی توان به توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مطبوعات دست یافت.
حجت الاسلام شعبانی خواستار تغییر و تحول عمومی تفکر استان در برخی از عرصه ها شد تا بتوان توسعه و زیر ساخت های لازم توسعه را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: حوزه نمایندگی ولی فقیه علاوه بر استفاده از توان مشاوران، راه اندازی کارگروه های تخصصی مختلف از جمله اقتصادی را پیش بینی کرده تا تنها به آمارهای ارائه شده اکتفا نشود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان عامل اقتصادی نیست و بنای ورود به کار های اقتصادی ندارد بلکه حامی بخش خصوصی، کارآفرینان و سرمایه گذار داخلی و خارجی است.
حجت الاسلام شعبانی افزود: این دفتر در زمینه رونق تولید مطالبه گری دارد و از خبرنگاران نیز می خواهد از همه مسئولان حتی امام جمعه در زمینه فعالیت های صورت گرفته در زمینه تحقق رونق تولید مطالبه گری کنند.
وی از رسانه ها خواست چارچوب هایی نظیر تعهد به نظام اسلامی و تقید به ولایت فقیه و ارزش های اسلامی را رعایت کنند.
در این دیدار علاوه بر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان شماری از خبرنگاران به بیان دغدغه ها و مطالباتشان پرداختند.
به گزارش ایرنا 133 نشریه مکتوب و الکترونیکی در همدان فعال هستند که از این تعداد 82 نشریه چاپی و مابقی الکترونیکی و پایگاه خبری هستند.
2090/7526

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی امام جمعه رسانه های همدان حاشیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساوه اظهار کرد: توصیه دین توجه ویژه به مقوله کار، کارگری و تولید است و چنانچه ملتی بخواهد استقلال سیاسی خود را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی کشور خود را محکم کند و تحقق این مهم، مهارت آموزی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری، مصرف کردن کالای داخلی، افزایش کیفیت کالا و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بدون شک اکنون موضوع فلسطین دچار تحولات زیادی شده که پیش از این سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد مسئله حجاب اظهار کرد: در مسئله حجاب، دخالت بیگانگان، واضح و آشکار بود، هرچند عده‌ای هم در داخل کشور، تأثیرگذار بودند.

امام جمعه ساوه در خصوص وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است همچنین مسأله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

امام جمعه ساوه افزود: اهمیت و تعیین‌کننده‌بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است و در بیانات رهبر انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

وی گفت: اکنون در دنیا، درگیری و چالش‌های رسانه‌ای مشهود است و بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها نقش برجسته و بی بدیلی دارند.

کد خبر 6089128

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین